Som un grup d'estudis i recerca multidisciplinar en l'àmbit de l'educació de la Universitat de València. Tot i que desenvolupem investigacions en temàtiques distintes, tenim en comú una mirada epistemològica crítica i postcrítica de l'educació. Prenent aquests elements com a punt de sortida, hem anat fent passes cap a un compromís amb un altra manera d'entendre la investigació, clarament vinculada a la transformació social. La cooperació, l'intercanvi de guions i propostes i el cercle dialògic son les estratègies que ens acompanyen.
Les nostres línies d'investigació van dirigides cap a la formació inicial i permanent dels educadors/es en diversos contextos socioeducatius. La investigació narrativa, l'experiència i la relació educativa conformen les nostres eines per avançar en la recerca dins dels àmbits de l'educació, el coneixement i l'emancipació.
La producció acadèmica hauria de lliurar-se d'una nefasta tradició individualista, per tant, apostem per la creació d'espais en els que fer possible les cures, la reflexió i la creació col·lectiva. En aquest sentit, el grup reflexa diversitat de situacions i estadis en la investigació. Una part dels membres del grup ja va defendre les tesis i l'altra part es troba en el procés d'elaboració.
La coordinació del grup es basa, especialment, en definir les problemàtiques i dificultats en la recerca educativa.
Crear un dispositiu estratègic basat en la narració de la experiència, que puga servir en diferents escenaris de la formació inicial i permanent de professorat, des d'una perspectiva unitària en la construcció de la mirada i integradora des del punt de disciplinar.
- Subjectes, coneixement i emancipació en les pedagogia crítiques i postcrítiques
Investigació sobre estratègies d'empoderament dels subjectes a través de l'educació i anàlisi d'una relació emancipadora entre subjecte i coneixement.
- Renovació Pedagògica i bones pràctiques en les aules d´Educació Infantil 0-6
Dissenyar estratègies didàctiques basades en la discussió de narratives sobre experiències.
- Banc d'eines i propostes formatives basades en la narrativa pedagògica
Contribuir a que els futurs mestres prenguin consciència de que el saber professional pràctic de docents experimentats és un referent important en la construcció del propi saber professional.
- GIMENEZ URRACO, ELENA
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Responsables de Gestio Academica
- Coordinador/a Titulacio de Grau
Col·laboradors/ es
- Clara Martínez Delgado - Universitat de València.
- Jaume Martínez Bonafé - Universitat de València.
Campus de Blasco Ibáñez
Av. Blasco Ibáñez, 30
46010 València (València)