Universitat de ValènciaOferta Científic Tecnològica COVIDOferta Científic Tecnològica COVID Logo del portal

Descripció

El Laboratori de Virologia Ambiental i Biomèdica es troba en l'Institut de Biologia Integrativa de Sistemes (I2SysBio, UV-CSIC). La investigació del laboratori EnBiVir se centra en l'aïllament i la detecció de virus en la naturalesa amb aplicacions biomèdiques. La virologia ambiental, l'emergència viral, l'evolució del virus i el descobriment de bacteriòfags en el context biomèdic són les línies d'investigació principals. Els fags són obics en el medi ambient i presenten una enorme diversitat, la qual cosa converteix el seu descobriment en una poderosa font de noves teràpies contra els bacteris patògens, a causa de l'aparició de les soques multiresistents. A més, el laboratori està interessat en l'epidemiologia ambiental, principalment en la detecció del SARS-CoV-2 en aigües residuals i altres ambients naturals, com a eina per al monitoratge de les poblacions i la detecció precoç en la vigilància. A més, el grup està interessat en la investigació traslacional i col·labora, a través de contractes de transferència, amb empreses nacionals amb finalitats biomèdics i biotecnològics.

Objectius CT

Virologia ambiental, emergència viral, evolució del virus, descobriment de fags i aplicacions biomèdiques.

Línies d'investigació
  • Epidemiologia viral ambiental

Monitoratge d'ambients naturals i antropogènics per a la vigilància de malalties, especialment brots virals. Detecció de virus emergents en entorns naturals i desenvolupament de tècniques de quantificació per al seguiment de poblacions. Estudi de les noves vies de transmissió dels virus emergents.

• Aplicacions biomèdiques dels fags

Aplicacions biomèdiques dels bacteriòfags, incloent el diagnòstic, la prevenció i la teràpia, com a eina alternativa contra els bacteris multiresistents. Aïllament i caracterització de nous fags, evolució dirigida per a l'optimització de fags, aparició de resistències i nanotecnologia.

Col·laboradors/es