- Universitat de València
- Gimeno Sancho, Jesus
- PDI-Titular d'Universitat
- Coordinador/a Curs
- Fernandez Marin, Marcos
- PDI-Titular d'Universitat
- Riera Lopez, Jose Vicente
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Morillo Tena, Pedro
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Delegat/Delegada Rector/A
- Centre d'Idiomes-Cod Reduc Docente Personal
- Perez Aixendri, Manuel
- PAS-Etm Investigacio
- PDI-Associat/Da Universitari/A
La visualització d'estructures microscòpiques, com poden ser bacteris i virus, està supeditada a l'ús de microscopis i pantalles digitals. Això impedeix tindre una interacció intuïtiva i lliure a l'hora de visualitzar el comportament de l'estructura i els mecanismes de rèplica d'aquests microorganismes. A més, no és possible observar les interaccions d'aquests amb el mitjà que els envolta, en comptes de visualitzar les interaccions in vivo, s'observen in vitro. D'aquesta manera resulta molt difícil el comprendre l'actuació dels diferents elements actius que els combaten per al tractament de les malalties que poden generar. Actualment, les estructures microscòpiques són observables únicament a través de microscopis electrònics, la qual cosa significa observar-les fora del cos humà. Això significa, que els investigadors han d'imaginar com seria la interacció d'aquestes estructures amb el cos humà, per a poder observar el comportament d'aquests microorganismes solament es disposa d'animacions 3D.
Investigadors de la Universitat de València han desenvolupat un programari que permet la interactuació de manera immersiva, és a dir, l'usuari pot observar els microorganismes i la seua interacció amb el cos humà a una escala microscòpica, com si en realitat es trobara dins del propi cos humà. Per a obtindre una visualització immersiva el sistema permet utilitzar dos paradigmes d'interacció: realitat virtual o realitat augmentada. La realitat virtual submergeix a l'usuari en el propi entorn virtual, de manera que pot observar la simulació com si el propi usuari anara de grandària microscòpica i es trobara dins del cos. Aquesta manera pot utilitzar-se en diversos tipus de dispositius: cascos de realitat virtual o sistemes tipus CAVE. La realitat augmentada permet mostrar l'entorn fusionat amb l'entorn real, de manera que, encara que és menys immersiu al no utilitzar un sistema de visualització estereoscòpic, sí que permet, per exemple, visualitzar-lo a diversos usuaris a través d'un mateix dispositiu de mà (Tauleta o Telèfon intel·ligent).
Les principals aplicacions d'aquesta invenció van dirigides al sector sanitari:
- Obtindre informació dels diversos elements presents en la simulació.
- Controlar les accions programades de cada element.
- Modificar les propietats visuals dels elements.
- Realitzar corts per a veure l'interior d'un element.
Els principals avantatges aportats per la invenció són:
- Visualització d'elements d'una manera més immersiva, la qual cosa millora la comprensió
- Interacció a la visualització.
- Hem generador eines que permeten a l'usuari " tallar" de manera axial o longitudinal l'estructura que s'està observant i poder veure el seu interior.
- Podem navegar i situar-nos dins de l'estructura microscòpica per a visualitzar-la, explicar-la i entendre el seu comportament.
- Propietat intel·lectual registrada
Campus de Blasco Ibáñez
C/ Amadeu de Savoia, 4
46010 València (València)