Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Grup d'Investigació en Màrqueting, Internacionalització i Gestió del Canal de Distribució - MARKINADIS

El Grup d'Investigació en màrqueting, internacionalització i gestió del canal de distribució (MARKINADIS) té el seu origen en 2005 per la concessió d'una ajuda per a grups d'investigació atorgada per la Direcció General d'Investigació i Transferència Tecnològica de la Generalitat Valenciana per la qual es va constituir el Grup d'Investigació en Màrqueting (GIMK) (GRUPOS05/057), i que estava constituït per investigadors de les universitats de València, Castelló i Castella - La Manxa. 

Els investigadors que ho componen posseeixen una dilatada trajectòria investigadora en temes de màrqueting, internacionalització i gestió dels canals de distribució com ho avala l'haver format part de diversos projectes avaluats per la ANEP, com a investigador principal o com a membres del projecte:

  • Noves perspectives en el procés d'internacionalització de les empreses minoristes espanyoles: una anàlisi comparada (ECO200908708).
  • Gestió de les promocions i de les marques de distribuïdor per a un desenvolupament eficient de l'estratègia de màrqueting del minorista (SEJ2005-06105).
  • Oportunitats i reptes de les tecnologies de la informació i de la comunicació per al desenvolupament d'estratègies de màrqueting i la seua incidència en el comportament del consumidor (SEC2002-04326-C03-03).
  • Desenvolupament de la Tecnologia de la Informació (TU) per a la gestió de les empreses de distribució comercial (1FD97-1939).
  • Pla de màrqueting estratègic per al sector del xampinyó a Castella - La Manxa (1FD97-2029).
  • Avaluació del Pla d'Internacionalització 2000-2002 per a la Direcció General de Política Comercial. M. d'Economia.

Així doncs, l'activitat investigadora del grup es caracteritza per l'interés a explicar els processos d'internacionalització de les empreses al llarg del canal de comercialització. El que comprén aspectes com:

  • L'estratègia d'internacionalització de les empreses minoristes, investigant quines capacitats dinàmiques tenen les empreses que s'internacionalitzen. L'estratègia de màrqueting de l'empresa ha d'adaptar-se als diferents països i les capacitats dinàmiques permeten la reconfiguració contínua dels recursos i de l'oferta de l'empresa en els mercats.
  • Els processos d'internacionalització en el sector agroalimentari.
  • L'estratègia multicanal de les empreses internacionals, com s'han d'integrar els canals de màrqueting de manera que la combinació del canal tradicional i del canal en línia produïsca efectes beneficiosos en forma de sinergies, i ampliació de la base de clients. 
  • El comportament del consumidor davant la internacionalització de les empreses, com perceben els consumidors de diferents països l'oferta de les empreses minoristes. 
  • El comportament del consumidor en l'entorn virtual, analitzant l'acceptació de les vendes a través d'Internet i com influeix la integració del canal en línia amb els canals tradicionals en la seua satisfacció i lleialtat. Això adoptant un enfocament cross-cultural, és a dir, comparant el consumidor espanyol amb el d'altres països. 
  • La incidència de les ajudes públiques a la internacionalització, investigant quina influència tenen en el disseny de l'estratègia internacional i en quina mesura permeten efectivament ampliar i accelerar l'expansió internacional de l'empresa. 

​Aquests objectius i l'activitat investigadora realitzada per l'equip sol·licitant conformen una trajectòria investigadora consolidada com a grup a través de la difusió de les publicacions en revistes de prestigi, la participació en projectes d'investigació i en la participació en activitats de transferència. Tots els membres col·laboren en altres grups d'investigació nacionals i internacionals.

Finalment, tots els investigadors del grup han format part del Comité organitzador del 17h. Conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, celebrat al juliol de 2013 a València i dos d'ells van ser els Co-Presidents.