Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Grup d'Investigació en Cultura Científica - GICC

El Grup d'Investigació en Cultura Científica (GICC) va nàixer l'any 2002, en el moment en què es van iniciar els estudis de Periodisme en la UV. Des dels inicis, participe en programes de postgrau i de doctorats de diferents universitats espanyoles, en àrees d'investigació que giren entorn de la cultura científica. L'any 2007, la nostra universitat va tramitar un acord amb la GICC, la unitat de cultura científica del CIEMAT a Madrid per a investigar en Estudis de la Ciència i la Tecnologia. En aquest projecte marc també estan incorporats investigadors de la Universitat d'Oviedo, de l'Institut de Filosofia del CSIC, de la Universitat d'Illes Balears, de la Universitat de Valladolid i de la Universitat de Salamanca. El Grup d'Investigació en Cultura té com a objectiu la investigació en cultura científica i l'actuació com a mecanisme de interface entre actors i entorns de generació de coneixement científic i entorns d'apropiació no productiva del coneixement (demanda social, o agents reguladors, per esmentar alguns). Participa en l'elaboració d'informes tècniques per a fundacions com la FECYT a través de les Enquestes de Percepció Social de la Ciència i la Tecnologia i és present en nombrosos congressos internacionals, com en el PSCT, celebrat cada dos anys. Actualment, el grup és finançat a través del Pla Nacional amb un projecte titulat: Anàlisi de les campanyes institucionals en el cas de la vacunació contra el Virus del Papil·loma Humà (CSO2011-25810). El grup investiga sobre diversos aspectes i enfocaments de la cobertura informativa de la ciència i de la tecnologia a través dels mitjans de comunicació.

Grup d'Investigació en Interculturalitat i Comunicació - InterCom

En la societat de la informació, el coneixement aplicat, derivat de la investigació empírica, és un instrument de desenvolupament social. A més, la comunicació ocupa una posició central pel que fa a l'estructura i al funcionament de la societat, entenent les noves tecnologies de la informació i de la comunicació no sols com una eina de primera necessitat, sinó també com una manera d'apreciar i percebre el món globalitzat, a part de constituir una de les millors eines d'intervenció sociocultural. Moltes de les noves indústries i de les institucions (públiques o privades) han de comptar amb especialistes en aquest camp, tant com investigadors com professionals ben qualificats per a afrontar alguns dels reptes actuals en les matèries de cultura, comunicació, societat i política, des de la creació a la gestió. 

La pretensió de InterCom és aprofundir en el coneixement d'aquestes àrees, fonamentalment en els territoris del discurs audiovisual (cinema, televisió, cultura popular, còmic, internet, fotografia, etc.).