Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Aspectes cognitius i relacionals del clustering

Percepció de pertinença i filiació, influència de l'estil cognitiu del directiu, aspectes influents en la presa de decisions grupals en el clúster, mètode de presa de decisions grupals. Mimetisme i percepcions directives.

Clustering i Màrqueting

Antecedents, moderadors i conseqüències de l'orientació al màrqueting i al mercat sobre la competitivitat de les empreses del clúster.

Delimitació espacial del clustering i el seu efecte

Anàlisi dels models espaciotemporals. Implementar sistemes d'informació geogràfica per a l'estudi de les relacions inter-organitzacionals: configuració, contingut, continent i efecte. Externalitats positives i negatives. Factors moderadors i mediadors. Transferència de coneixements en clústers. Relacions franquiciades.

Desenvolupament de models específics i estratègies per a la creació, desenvolupament i implantació de nous clusters, ecosistemes i agrupacions empresarials

Clústers de segon grau i transversals. Dinamització econòmica de territoris i dels seus mercats exteriors.

Emprenedoria, creixement i supervivència empresarial

L'emprenedor internacional. Eficàcia estratègica en noves empreses. Alternatives organitzatives en ambients concursals. Reorganització i reestructuració empresarial. Declivi, crisi i reflotament. Polítiques de Segona Oportunitat.

Investigació en mètodes d'anàlisis qualitatives i quantitatives per a l'estudi de la població

Investigació sobre tècniques i mètodes d'anàlisi basats tant en dades estadístiques com en dades discursives i textuals.

Modes de localització i establiment de l'activitat internacional

Determinants de la multilocalització, aglomeracions, clústers de compatriotes i d'activitat. Generació i desenvolupament de capital social internacional. Xarxes i guanxi. Distància i estratègia de localització-entrada