Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Avaluació de dos models educatius, un tradicional i un altre mètode basat en projectes (ABP) per a la promoció de la salut de l'esquena
Acrònim

SPINE-EDU

Codi referència

PERCONFIRMAR

Descripció

L'objectiu general d'aquesta proposta és contrastar un mètode d'aprenentatge tradicional (AT) i un mètode d'aprenentatge basat en projectes (ABP) per a la promoció de la salut de l'esquena per tal de determinar els aspectes en què són més eficaços en relació a la millora de (variables dependents) els coneixements per a la cura de l'esquena a la vida diària ia la pràctica d'activitat física, els hàbits d'ús del cos a la vida diària ia la pràctica d'activitat física, el fitness postural, la percepció de la qualitat de vida, la motivació dels participants i els paràmetres cinemàtics de la marxa amb càrrega i sense, així com l'efecte sobre aquestes variables després d'1, 2 i 6 mesos de la intervenció.

Tots aquests aspectes s'estudiaran atenent a les variables independents sexe, edat i nivell de salut de l'esquena (aquestes variables actuaran com a independents o dependents segons l'estudi).

Per desenvolupar aquest objectiu l'estudi es dividirà en els següents objectius específics.

O.1. Dissenyar i validar una intervenció basada en ABP i AT en Educació Física per a la salut de l'esquena per a Educació Secundària i Batxillerat.

O.2. Seleccionar els centres i el professorat per implementar i avaluar la formació del professorat en l'ús de la metodologia ABP i AT a la pràctica docent per a l'ensenyament de la salut postural.

O.3. Seleccionar, formar i avaluar els observadors que estudiaran la fidelització dels mètodes aplicats.

O.4. Implementar, avaluar i contrastar els models aplicats a l'educació per a la salut de l'esquena tenint en compte les variables independents.

O.5. Fer un seguiment de les variables d'estudi prèviament a la intervenció, un cop finalitzada i després d'1 mes, 2 mesos i 6 mesos per tal d'analitzar com es comporten les variables d'estudi davant del pas del temps en els models analitzats.

Ministerio

Generalitat Valenciana

Desenvolupa el projecte
Grup per a l'Educació de la Salut de l'Esquena (Spine-EDU)
Didàctica de l’Educació Física, Artística i Música
Paraules clau

physical education, health education, teaching models, teacher training

Investigadors principals:
  • Monfort Pañego, Manuel
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Especialista Pau
Veure fitxa
Investigadors participants no UV

Vicente Miñana Signes, Profesor de Educació Secundaria. Doctor en Didácticas Específicas

María Pilar Sainz de Baranda, Catedrática de Universitat, Universidad de Murcia.

Francisco Ayala Rodríguez, Ramón y Cajal, Universidad de Murcia

Martina Botella Mestres, Contratada Doctora, Unversidad Politécnica de Valencia.

Josep Vidal-Conti, Titular de Universitat, Universitat Illes Balears.

Pere Antoni Borrás Rotger, Titular de Universitat, Universitat Illes Balears.

Pere Palau Sampol, Catedratic de Universitat, Universitat Illes Balears.

José María Heredia Jimenez, Titular de Universitat, Universitat de Granada.

Eva Orantes González, Ajundant Doctora, Universidad Pablo Olavide

Contacte

Facultat de Magisteri

Avd. Tarongers 4, València.

manuel.monfort@uv.es

Data d'inici
2023 Febrer
Data de finalització
2027 Setembre
Entitats finançadores:

GENERALITAT VALENCIANA

Tipus projecte
  • GVA - AICO - Grups consolidables
Xarxes socials