
Tipus: Equip
Permet irradiar models in vivo (rates i ratolins) i in vitro (cèl·lules en cultiu). A més a causa del sistema d'imatge incorporat (OptiMAX) ens permet adquirir imatges de bioluminescència, raigs X 2D i amb radioisòtops.
Es tracta d'un irradiador amb una font de Raig-X que té un interval de voltatge (5-225kV) i de Intensitat (0,5-30mA), gràcies al qual es pot irradiar diferent tipus de animals i mostres. A més a més, es pot determinar el temps d'irradiació, un factor molt limitant segon la soca del ratolí.
També hi ha uns accessoris que permeten focalitzar la radiació en un òrgan determinat i així protegim a l'animal quan no siga necessari una irradiació del cos sencer.
A més d'irradiar a l'animal pel motiu que siga, per exemple;
- Mieloablació de la medul·la òssia.
- Radioteràpia oncològica.
- Irradiar cèl·lules in-vitro o mostres biològiques (sang).
- Estudi de processos de reparació de l'ADN.
També podem obtindre imatges d'alta sensibilitat de bioluminescència i radioisotòpica (aprofitant la capacitat de la cambra de detectar fotons i transferir-los a electrons que posteriorment són processats i visualitzats), així mateix, imatges d'alt rendiment de radiografia (Raigs – X, 2D).
Es poden realitzar imatges tant "in-vivo" com "ex-vivo".
- Posar en contacte amb el tècnic per a posar a punt un protocol d'irradiació perquè dependrà del que s'irradiarà haurà de utilitzar uns paràmetres o altres.
- Informació sobre l'estat dels animals i, en cas que siguen mostres, el tipus i si suposen cap perillositat per al tècnic.
- Una vegada posat a punt el protocol, haurà de fer la reserva mitjançant la pàgina web: https://ucimreserves.uv.es/IMBM/index.php/login
- Quan es fa la reserva, s'ha d'indicar el nº de animals/mostres a irradiar.
- S'ha d'avisar al responsable una vegada feta la reserva per correu electrònic.
- Les tarifes estan publicades a la pàgina web.
- Ezzeddin Ayoub, Mustafa
- PIT-Tecnic/a Sup Uv