Logo de la Universitat de València Logo Projecte d'Innovació Docent  INNOVA-TEA Logo del portal

Què és INNOVATEA

INNOVA-TEA és un Projecte d'Innovació Docent que ha anat creixent des del curs 2015-2016 en nombre de membres i, per tant, en assignatures, àrees de coneixement i nivells educatius de transferència, així com ampliant la seva difusió tant a nivell nacional com internacional. El seu fil conductor és l'aplicació de tècniques dramàtiques a l'aula en el marc de les pràctiques performatives que proposa la pedagogia teatral. 

ÀREES DE CONEIXEMENT: Filologia Alemanya, Filologia Espanyola, Filologia Catalana, Teoria i Història de l'Educació. 

PARAULES CLAU: Pedagogia teatral, Lecture-Performance, Podcasts, Vidcasts, Intercanvi Virtual, InstaLit& Twitteratura, BreakOutEdu, Maletes & Motxilles 2.0 

ANTECEDENTS: 

La trajectòria en comú dels membres de l'àrea de Filologia Alemanya va començar en el curs acadèmic 1998-1999 amb el projecte: “Desenvolupament i elaboració de material didàctic de suport i autoaprenentatge d'alemany i la seva integració en una sala multimèdia”, liderat per Herbert Holzinger i finançat per la Universitat de València. Durant el curs 2007-2008 es va desenvolupar el projecte “Coordinació i innovació recolzades en les TIC en la carrera de Filologia Alemanya”, també liderat per Herbert Holzinger i finançat per la Universitat de València. 

En 2009 i en 2010 diversos membres de INNOVA-TEA van assistir al seminari “Theater im Deutschunterricht” organitzat pel Goethe-Institut de Berlin. L'après va servir d'impuls per a continuar aprofundint en la pedagogia teatral i en l'aplicació de tècniques dramàtiques a l'aula, i en la gestació de productes d'aprenentatge com la Lecture- Perfomance. 

Des del curs acadèmic 2015-2016 fins avui hem anat ampliant els nostres objectius i comprovant la transferibilitat de INNOVA-TEA a altres àrees de coneixement i a altres nivells educatius, així com també hem estret llaços amb universitats europees sòcies amb les quals continuem dissenyant projectes en comú.