
MESA NEGOCIADORA - 31 de gener de 2025
Resum de la Mesa Negociadora del 31 de gener de 2025
1. Lectura i aprovació, si escau, de l'acta de la sessió anterior.
Atés que la proposta d’acta arriba a última hora del dia d’abans, des de SATTUi sol·licitem la retirada del punt, acceptant el President de la MN ajornar l’aprovació de l’acta de la reunió anterior.
NOTA: En el moment de la redacció d’aquest resum hem pogut revisar l’acta i hem detectat les següents errades pel que fa a la intervenció de SATTUi en el punt 5, Torn obert de paraules:
- S’hi indica que sol·licitem “que el PDI funcionari, quan ja ha promocionat a catedràtic, puga continuar sol·licitant quinquennis i sexennis, encara que ja tinga el màxim de 6”. Ací únicament caldria afegir SENSE QUE EL CÒMPUT GLOBAL SUPERE AQUEIX MÀXIM, que és el que vam dir. És a dir, que un/a docent puga intercanviar el nou quinquenni/sexenni, obtingut com a CU, per un anterior.
- Sobre la sol·licitud del complement d’anglés (en les places on s’exigeix) afegírem que abans s'argumentava que no se sabien les places on s'exigia, però ara ja se saben. Què més ha d'esperar el personal al qual se'ls està exigint l'anglés?
- Sobre la revisió pendent de les funcions, férem especial referència a alguns dels col·lectius que ens han transmés la seua situació (Coordinadors/es, Secretaris/àries d'alt càrrec, Infermers/es...).
- La petició de promoció interna especial de biblioteques del C2 a C1 es basa en el fet que el personal ens ha fet arribar que les seues tasques són cada vegada més tècniques.
- Sobre la paga complementària per al PTGAS, inclosa en el programa electoral de la Rectora (reivindicada en diverses ocasions i que no s’aplica perquè “no hi ha diners”), manifestem la nostra indignació per la no-aplicació i continuarem reivindicant-la, ja que les respostes obtingudes fins ara ens semblen excuses.
- Enfront de la DANA, manifestàrem l’agraïment per l’actuació de la UVEG, així com el desacord amb el fet que el dia 28 d'octubre sols es prengueren mesures preventives per a l'alumnat i el professorat. Reivindicàrem que, en qualsevol altra situació d'aquestes característiques, tots els col·lectius siguen considerats iguals, incloent o aclarint en les instruccions, a més, a tot el personal d'empreses externes.
2. Modificació puntual del reglament de selecció del PDI i dels barems marc.
Modificació reglament de selecció del PDI
Modificació dels barems de personal contractat (document retirat per la representació institucional de la UVEG)
Modificació dels barems de personal contractat (document presentat per a la votació)
De les modificacions proposades:
- Reglament de selecció del PDI.
- Barems Marc de Selecció d’Ajudants Dr., de Prof. Associat i Prof. Substitut.
- Apartat “Mesures d’acció positiva per a la igualtat d’oportunitats” inclòs en els barems.
La presidència de la MN retira les modificacions dels barems marc pel rebuig de la Comissió de Professorat. La modificació proposada inicialment era per a facilitar el treball de les Comissions, tot limitant la puntuació per cursos de formació (i afegint la formació rebuda en competències digitals dins l’apartat de formació per a la docència universitària). La representació institucional de la UVEG comunica que publicarà una instrucció per tal que els tribunals de selecció siguen curosos a l’hora de puntuar els cursos, ja que s’han detectat certificats “curiosos” (com per exemple: certificats de 500 hores de formació realitzades en dos mesos).
Per tant, se sotmet a votació el Reglament de Selecció del PDI i l’apartat de “Mesures d’acció positiva per a la igualtat d’oportunitats”, que s’aproven per unanimitat.
3.Torn obert de paraules.
- Atés que cal adaptar el professorat Associat a la LOSU, en la part corresponent a la seua estabilització, des de SATTUi preguntem si la UVEG sap quines places estructurals estan cobertes per aquest professorat i quines places compleixen el requisit de la LOSU, de ser tasques docents a través de les que aporten els seus coneixements i experiència professionals.
El President de la MN respon que és difícil saber quan la docència que imparteix aquest professorat té relació amb la seua especialitat i quan no, per tant són dades que no les sabrem.
(NOTA: des de SATTUi no fem consultes sobre el PTGAS en aquesta MN atesa la recent convocatòria d’una reunió del grup de treball per a tractar el calendari de treball i el catàleg de funcions).
De les consultes de la resta de la representació sindical us destaquem el següent:
- Sobre el pagament del 0,5% de pujada salarial, corresponent al 2024 per l'increment de l'IPC, el Gerent informa que es pagarà a tot el personal -amb efectes d’1 de gener de 2025- en quant s’hagen complert tots els tràmits legals.
- PDI-PI:
- Per a l’Oferta Pública d’Ocupació del 2025, el President de la MN explica que hi ha moltes acreditacions de professorat i encara estan fent “recomptes” de les acreditacions que hi ha.
- Sobre les ajudes Margarita Salas i María Zambrano, el Gerent explica que la universitat seguí el criteri del ministeri (igual que el 90% de les universitats de l’estat espanyol). Les quantitats de la SS que cal abonar se li demanaran al ministeri a través d’una acció conjunta de la CRUE.
- Es prorroga un any més el III Conveni Col·lectiu de les Universitats Públiques Valencianes.
- PTGAS:
- Sobre els empats en la convocatòria de PTGAS, grup C2 de l’escala de suport administratiu, es planteja el problema dels empats en les notes. Per un reglament posterior, els empats ja no es resolen per sorteig, però aquesta convocatòria encara determinava que els empats s’havien de resoldre per sorteig. El Vicegerent de Personal contesta que no hi haurà problemes si el sorteig no deixa ningun grup de persones, amb la mateixa nota, fora de l’oposició i cal esperar a veure el llistat definitiu de persones aprovades (una volta es revisen les reclamacions al llistat provisional).
- Sobre la convocatòria per a llocs de provisió temporal, el Vicegerent de Personal explica que s’ha fet una primera prova pilot. El Gerent informa que durant el mes de febrer sabrem si la Generalitat aprovarà la modificació de la RLT de juny de 2024. En cas de resposta desfavorable recorreran la decisió, atés que la UVEG ha complit tots els tràmits normatius que la modificació requereix.
Llista d'enllaços: