E2O oferta i demanda
AICO2021-254
Com s'ha posat de manifest, les Escoles de Segona Oportunitat ofereixen oportunitats per a corregir el fracàs generat per l'educació formal, reincorporant a joves al sistema educatiu i/o facilitant la seva transició al món del treball. Des del present projecte, es formula com a objectiu general l'anàlisi de la planificació de l'oferta formativa, de la demanda de formació impartida a les Escoles de Segona Oportunitat, així com de l'ajust entre ambdues. Aquesta anàlisi estableix les bases per a desenvolupar una orientació efectiva que permeti la incorporació d'aquests joves als dispositius més apropiats. Aquest objectiu adquireix un nou sentit en tractar de valorar l'impacte que ha tingut la crisi de la COVID-19 a les Escoles de Segona Oportunitat i la població jove a la qual atén. Incorporem aquesta dimensió d'anàlisi de manera transversal per a conèixer, també, com han influït i estan influint les crisi sanitària i socioeconòmica en les necessitats de formació d'aquests sectors de la població en condicions de vulnerabilitat i exclusió, així com en les respostes que estan articulant les escoles de segona oportunitat tant de manera immediata com a mitjà termini.
El projecte tenia el següents objectius específics:
1. Descripció bàsica de les E2O acreditades.
2. Caracteritzar el perfil de les i els joves (sociodemogràfic, socioeconòmic, psicosocial,...) que participen en les E2O (edat, nivell acadèmic d'accés, nacionalitat, lloc de naixement, gènere, entorn soci-familiar, antecedents educatius rellevants, necessitats educatives específiques, situació de vulnerabilitat, expectatives educatives i laborals, concepcions sobre l'educació i el treball, usos del temps, pràctiques d'oci,...).
3. Analitzar les trajectòries educatives, el paper de l'abandó educatiu o fracàs escolar en les mateixes i els itineraris formatius i laborals que es plantegen les i els joves a partir d'aquestes trajectòries prèvies. Identificar les variables que tenen incidència en trajectòries i itineraris (personals, educatives, familiars, de l'entorn productiu, etc.).
4. Descriure i analitzar les principals característiques organitzatives i les pràctiques educatives de les E2O acreditades com a tal a Espanya i identificar possibles modalitats d'intervenció socioeducativa.
segona oportunitat, oferta formativa
- Palomares Montero, Davinia
- PDI-Titular d'Universitat
- Director/a de Departament
- Marhuenda Fluixa, Fernando
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Chisvert Tarazona, Maria Jose
- PDI-Titular d'Universitat
- Ros Garrido, Alicia
- PDI-Titular d'Universitat
- Garcia Rubio, Juan
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
- Cordoba Iñesta, Ana Isabel
- PDI-Titular d'Universitat
Sobre nosaltres:
Universitat de València
Davinia Palomares Montero (davinia.palomares@uv.es)
Fernando Marhuenda Fluixá (fernando.marhuenda@uv.es)
Correu del projecte: aico21e2o@uv.es
Transicions entre Formació i Ocupació en Contextos de Vulnerabilitat Social (TRANSICIONS)
Campus de Blasco Ibáñez, Av. Blasco Ibáñez, 30, 46010 València (València)
963 864 450
- GVA - AICO - Consolidated groups