Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Estudi de les trajectòries i expectatives de joves en E2O, així com de la proposta educativa de les entitats.
Acrònim

E2O oferta i demanda

Codi referència

AICO2021-254

Descripció

Com s'ha posat de manifest, les Escoles de Segona Oportunitat ofereixen oportunitats per a corregir el fracàs generat per l'educació formal, reincorporant a joves al sistema educatiu i/o facilitant la seva transició al món del treball. Des del present projecte, es formula com a objectiu general l'anàlisi de la planificació de l'oferta formativa, de la demanda de formació impartida a les Escoles de Segona Oportunitat, així com de l'ajust entre ambdues. Aquesta anàlisi estableix les bases per a desenvolupar una orientació efectiva que permeti la incorporació d'aquests joves als  dispositius més apropiats. Aquest objectiu adquireix un nou sentit en tractar de valorar l'impacte que ha tingut la crisi de la COVID-19 a les Escoles de Segona Oportunitat i la població jove a la qual atén. Incorporem aquesta dimensió d'anàlisi de manera transversal per a conèixer, també, com han influït i estan influint les crisi sanitària i socioeconòmica en les necessitats de formació d'aquests  sectors de la població en condicions de vulnerabilitat i exclusió, així com en les respostes que estan articulant les escoles de segona oportunitat tant de manera immediata com a mitjà termini.

El projecte tenia el següents objectius específics:
1. Descripció bàsica de les E2O acreditades.
2. Caracteritzar el perfil de les i els joves (sociodemogràfic, socioeconòmic, psicosocial,...) que participen en les E2O (edat, nivell acadèmic d'accés, nacionalitat, lloc de naixement, gènere, entorn soci-familiar, antecedents educatius rellevants, necessitats educatives específiques, situació de vulnerabilitat, expectatives educatives i laborals, concepcions sobre l'educació i el treball, usos del temps, pràctiques d'oci,...).
3. Analitzar les trajectòries educatives, el paper de l'abandó educatiu o fracàs escolar en les mateixes i els itineraris formatius i laborals que es plantegen les i els joves a partir d'aquestes trajectòries prèvies. Identificar les variables que tenen incidència en trajectòries i itineraris (personals, educatives, familiars, de l'entorn productiu, etc.).
4. Descriure i analitzar les principals característiques organitzatives i les pràctiques educatives de les E2O acreditades com a tal a Espanya i identificar possibles modalitats d'intervenció socioeducativa.

Desenvolupa el projecte
Transicions entre Formació i Ocupació en Contextos de Vulnerabilitat Social (TRANSICIONS)
Paraules clau

segona oportunitat, oferta formativa

Investigadors principals:
  • Palomares Montero, Davinia
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a de Departament
Veure fitxa
  • Marhuenda Fluixa, Fernando
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
Investigadors participants:
  • Chisvert Tarazona, Maria Jose
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
  • Ros Garrido, Alicia
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
  • Garcia Rubio, Juan
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Veure fitxa
  • Cordoba Iñesta, Ana Isabel
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
Investigadors participants no UV

Rafael Merino Pareja (UAB)

Maribel García Gracia (UAB)

 

Contacte

Sobre nosaltres:

Universitat de València

Davinia Palomares Montero (davinia.palomares@uv.es)

Fernando Marhuenda Fluixá (fernando.marhuenda@uv.es)

Correu del projecte: aico21e2o@uv.es

Transicions entre Formació i Ocupació en Contextos de Vulnerabilitat Social (TRANSICIONS)       

Campus de Blasco Ibáñez, Av. Blasco Ibáñez, 30, 46010 València (València)

963 864 450

www.uv.es/transicions

Data d'inici
2021 Gener
Data de finalització
2023 Desembre
Entitats finançadores:

 

Tipus projecte
  • GVA - AICO - Grups consolidables