DIGLOTEO
CIGE/2022/164
Històricament, la teoria crítica de la societat ha desatés la qüestió colonial. Aquesta desatenció pot significar, almenys, tres coses: en primer lloc, que la teoria crítica no ha abordat la qüestió específica del procés de dominació colonial patit pels països del sud global des del segle XV; en segon lloc, que la teoria crítica no ha analitzat les formes de colonialitat, dominació, ideologia o en general problemes socials típics de les societats del sud global; en tercer lloc, que la teoria crítica, com qualsevol altre element del saber produït a Occident, presenta una pretensió d'universalitat de conceptes que en realitat són merament occidentals. És a dir, que la teoria crítica fa passar per universals els problemes que analitza en la societat occidental, així com els criteris des del que critica aquests problemes.
El projecte vol:
1. Fer un mapa de la recepció de la teoria crítica de la societat a Llatinoamèrica.
2. Rastrejar elements de la perspectiva decolonial presents en la teoria crítica actual.
3. Estudiar el tipus de crítica que els autors del pensament decolonial formulen contra la teoria crítica de la societat de l'Escola de Frankfurt.
Teoria Crítica, perspectiva decolonial, diàleg nord-sud
- Ortega Esquembre, Cesar
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Coordinador/a Curs
- Herzog, Benno
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Director/a d' Institut Universitari
Sabine Heiss, Florida Universitaria.
Dra. Edna Brenand, Universidade Federal da Paraíba, Brasil.
Dr. Gianfranco Casuso, Departamento Académico de Humanidades de la Pontificia Universidad Católica del Perú.
Dra. Soledad Escalante, Escuela Profesional de Filosofía en Universidad Antonio Ruiz de Montoya, Perú.
Dr. Hernán Ferro, Departamento de Filosofía de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia.
Dra. Eva Klinkisch, Allgemeine Pädagogik und Allgemeine Didaktik. Katholische Hichschule Freiburg.
- Generalitat Valenciana
- GVA - GE - Grups d'investigació emergents