UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

ACCESSIBILITAT DIGITAL EN LA DOCÈNCIA CREACIÓ DE POWER POINT, EXÀMENS I MATERIALS ACCESSIBLES.

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 15
Durada presencial 15
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 01/07/2025
Data de finalització del curs 15/07/2025
Data d'inici d'inscripció 24/03/2025
Data de finalització d'inscripció 04/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 01/07/2025 10:00 01/07/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 03/07/2025 10:00 03/07/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 08/07/2025 10:00 08/07/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 10/07/2025 10:00 10/07/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 15/07/2025 10:00 15/07/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
PDI
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents: • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen. • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys. • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys. • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Frances Aloy, Javier
  • Personal Fundacion General-
Ver ficha
Objectius formatius

•    Comprendre les necessitats de les persones amb necessitats específiques.
•    Aplicar les TIC com a eina d'integració.
•    Conéixer els fonaments i requisits (WCAG 2.0) i (WCAG 2.1) de l'accessibilitat de documents electrònics.
•    Crear i editar documents electrònics accessibles.
•    Aplicar criteris d'accessibilitat en Microsoft Office.
•    Aprendre a crear i editar documents PDF accessibles.
•    Exportar documents entre formats.
•    Avaluar l'accessibilitat de documents per mitjà d'eines automàtiques.
 

Competències que es desenvoluparan

•    Crear i editar documentació digital accessible.
•    Crear i editar exàmens en format digital accessible.
•    Crear i editar arxius de PowerPoint en format accessible.
•    Ser capaç d'avaluar l'accessibilitat de documents electrònics utilitzant eines d'avaluació.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
Realitzar les activitats proposades pel docent.
Assistència almenys del 85% de les sessions síncrones.

Observacions i aclariments

Llibreta per a prendre apunts.

Ordinadors amb Windows, Microsoft office 2019, adobe acrobat.
 

Inscripció