UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Aprèn a Gestionar l’estrès i millora el teu benestar mitjançant la pràctica de Mindfulness.Aplicació del programa MBCT (Teràpia Cognitiva Basada en Mindfulness) de la Universitat d´Oxford

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Castellà, Valencià
Durada total 42
Durada presencial 30
Durada en línia asíncrona 12
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 09/09/2025
Data de finalització del curs 28/10/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 09/09/2025 10:00 09/09/2025 15:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 16/09/2025 10:00 16/09/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 23/09/2025 10:00 23/09/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 30/09/2025 10:00 30/09/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 07/10/2025 10:00 07/10/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
6 14/10/2025 10:00 14/10/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
7 17/10/2025 10:00 17/10/2025 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
8 21/10/2025 10:00 21/10/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
9 28/10/2025 10:00 28/10/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
PDI i PTGAS
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Martinez Rubio, David
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Objectius formatius
  • Ser más conscientes de nuestros patrones de funcionamiento habitual (pensamientos, emociones y acciones) y sus consecuencias.
  • Debilitar patrones automáticos de respuesta, fomentando la aparición de respuestas más adecuadas y eficaces. Aprendiendo a responder en vez de actuar.
  • Reconocer hábitos poco saludables instaurados en la vida diaria y cambiarlos por patrones más saludables.
  • Comprender las causas del malestar psicológico mediante la práctica de mindfulness.
  • Aprender a relacionarse con las experiencias internas y externas de un modo más beneficioso.
  • Desarrollar la habilidad de estar en el presente (modo ser vs. modo hacer).
  • Aprender a no reaccionar a las sensaciones corporales, pensamientos y emociones desagradables, previniendo de este modo los ciclos de retroalimentación negativa en forma de espiral que se perpetúan a sí mismos.
  • Aprender a cuidar mejor de nosotros mismos, para vivir de forma más saludable
  • Establecer una rutina de práctica que facilita la generalización a la vida diaria de lo aprendido durante el programa
Competències que es desenvoluparan
  1. Aprendre a practicar la meditació mindfulness
  2. Reduir els estats d'estrés i ansietat
  3. Incrementar la capacitat d'atenció i concentració
  4. Aprendre a regular i gestionar els nostres estats emocionals
  5. Adquirir major consciència dels nostres pensaments i emocions, així com de les nostres sensacions i experiències corporals
  6. Reduir les reaccions mentals automàtiques per a incrementar els nivells de resposta conscients. Respondre vs Reaccionar
  7. Aprendre a relacionar-nos amb nosaltres mateixos i les nostres experiències des de l'amabilitat i no des de l'autocrítica o l'exigència
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Realització de pràctiques i entrega de auto-registre

Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.

Inscripció