UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Disseny i ús eficaç de rúbriques en la universitat: Integrant ensenyament, aprenentatge i avaluació

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 10
Durada presencial 10
Programa Oferta pròpia -SFPIE
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 01/06/2022
Data de finalització del curs 15/06/2022
Data d'inici d'inscripció 18/05/2022
Data de finalització d'inscripció 23/05/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 01/06/2022 16:00 01/06/2022 19:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 08/06/2022 16:00 08/06/2022 19:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 15/06/2022 16:00 15/06/2022 19:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Professorat UV
  • Garcia Ros, Rafael
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Objectius formatius

• Determinar la utilitat de l'avaluació com a recurs per a facilitar l'aprenentatge.
• Analitzar les característiques, tipus i utilitat de les rúbriques en el context universitari
• Relacionar l'ús de rúbriques a l'aula amb l'autoregulació de l'aprenentatge i les millores en els resultats d'aprenentatge dels estudiants
• Identificar recursos per a la localització i elaboració de rúbriques
• Determinar les dificultats i problemàtiques més comunes en el desenvolupament, aplicació i utilitat de les rúbriques en contextos universitaris
• Dissenyar i aplicar una rúbrica en un projecte de treball d'una matèria concreta

Continguts

• Avaluar per a aprendre És l'avaluació una eina més per a facilitar l'aprenentatge?
• Les rúbriques com a instrument d'avaluació. Característiques, tipologies i recursos.
• Disseny i aplicació de rúbriques en contextos universitaris: Utilitats i barreres. Estratègies per al seu disseny i utilització efectiva
• Les rúbriques com a eina per a promoure l'autoregulació de l'aprenentatge, oferir retroalimentació i avaluar el desenvolupament de competències

Competències que es desenvoluparan

• Dissenyar i aplicar rúbriques de manera efectiva en contextos universitaris
• Aplicar estratègies bàsiques de validació de rúbriques
• Desenvolupar estratègies dirigides a superar problemàtiques i barreres en la seva aplicació

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Se seguirà en tot moment la normativa específica del SFPIE. A més, per a obtenir la certificació final cal obtenir la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complert els criteris d'avaluació següents:
• Desenvolupament de les activitats d'aula
• Disseny, presentació i justificació d'una rúbrica sobre una tasca oberta i complexa pròpia d'una matèria de la seva especialitat

Assistència, com a mínim, al 85% dels hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encarregades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció