UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

ESTRATÈGIES D'AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ SUPERIOR

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 9
Durada presencial 9
Programa PAD
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2025-2026
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 07/10/2025
Data de finalització del curs 21/10/2025
Data d'inici d'inscripció 04/09/2025
Data de finalització d'inscripció 15/09/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 07/10/2025 09:30 07/10/2025 12:30 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 14/10/2025 09:30 14/10/2025 12:30 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 21/10/2025 09:30 21/10/2025 12:30 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Se seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s'ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reunixen.

- S'atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s'atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós orde d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

 

 

Professorat UV
  • Garcia Ros, Rafael
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Objectius formatius
  Determinar les nostres creences implícites sobre que és i perquè servix l'avaluació en les nostres matèries
• Comprendre la relació entre manera d'avaluar i d'aprendre en les nostres matèries.
• Comprendre que l'avaluació constituïx també una ferramenta per a promoure l'aprenentatge i que necessàriament ha d'integrar-se i vincular-se íntimament amb el procés d'ensenyança-aprenentatge.
• Identificar la utilitat de les tipologies i models d'avaluació bàsics en funció de la seua ubicació en el procés d'ensenyança i dels nivells d'avaluació que considerem.
• Determinar les característiques, propòsits i utilitats de l'avaluació sumativa i formativa. Avaluació de l'aprenentatge, avaluació per a l'aprenentatge i avaluació com a aprenentatge. Avaluació i retroalimentació formativa.
• Dissenyar i analitzar la qualitat de proves d'avaluació tradicionals i innovadores, Requisits que han de complir les mateixes. Analitzant les meues proves d'avaluació i considerant millores. Integrant nous recursos d'avaluació.
Continguts
 1. Analitzant el meu sistema de creences i el perfil de les meues pràctiques d'avaluació
2. Com influïx la manera d'avaluar sobre la manera d'aprendre? Potenciar l'aprenentatge a través de l'avaluació.
3. Conceptualització, principis i conceptes clau. Tipologies i models bàsics. Sobre el seu lloc en la planificació i en el desenrotllament de processos formatius. Integrant ensenyança, aprenentatge i avaluació.
4. Dels propòsits de l'avaluació.
- Avaluació sumativa i formativa. Propòsits i diferències. De la confrontació a la complementarietat i la seua integració en el meu pla d'avaluació. El cicle de l'avaluació. Avaluacions d'alta qualitat: requisits i característiques bàsiques.
- Avaluació sumativa. Avaluació DE L'Aprenentatge. Disseny de proves tradicionals i innovadores. Determinant la validesa i utilitat d'estes.
- Avaluació formativa. Avaluació PER A l'aprenentatge i com a aprenentatge. Potenciar l'aprenentatge i millorar el procés d'ensenyança..Tècniques/ferramentes i dissenye/ús efectiu d'estes.
-Proporcionant retroalimentació de manera efectiva.
-Promovent l'autoregulació i l'autoeficàcia per a l'aprenentatge
5. Refinant el meu pla d'avaluació. Alinear en les meues matèries ensenyança, aprenentatge i avaluació: Resultats d'aprenentatge, selecció de modalitats i disseny de ferramentes, anàlisis de resultats, establir millores en el procés
Competències que es desenvoluparan
• Alinear i integrar ensenyança, aprenentatge i avaluació en les matèries.
• Seleccionar ferramentes i proves d'avaluació a utilitzar en les matèries. Dissenyar i desenvolupar  proves d'avaluació d'alta qualitat, aplicant els principis i ferramentes bàsiques implicades.
• Ús efectiu de ferramentes per a l'avaluació formativa i sumativa
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
• Assistència almenys al 85% de les hores de les sessions.
• Elaborar anàlisi i propostes de millora del propi pla d'avaluació
Inscripció