| Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 14/10/2026 10:00 | 14/10/2026 12:00 | Aula PB SFPIE | |
| 2 | 15/10/2026 10:00 | 15/10/2026 12:00 | Aula PB SFPIE |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Capitolina Díaz Martínez
Teresa Samper Grass
Aquest curs va dirigit a millorar les competències del PDI de la UV quant a inclusió de la perspectiva de gènere tant en els projectes i treballs de recerca com en els articles científics que puguen derivar-se de les investigacions. Va també orientat al PAS que treball amb personal investigador, sobre com gestionar millor els projectes.
Es presenta el marc conceptual que sosté la inclusió de la perspectiva de gènere interseccional en la investigació i la normativa europea i espanyola sobre això.
A més, s'indicarà com introduir la perspectiva de gènere en cadascuna de les fases del procés investigador, des de l'elecció del problema a investigar i la selecció de la mostra, fins a l'anàlisi dels resultats i la seua posterior publicació. Es presenten els principals trets sexistes propis de les investigacions convencionals i els seus efectes sobre la qualitat d'aquestes.
Finalment, es revisa la rellevància d'introduir l'enfocament de gènere en diversos camps de la investigació i s'exposen exemples concrets del qual implica l'anàlisi de gènere en ells.
• Unitat 1. Concepte, tecnologies i biaixos sexistes.
• Unitat 2. L'enfocament de gènere en la investigació a la llum de la legislació espanyola i Horitzó Europa
• Unitat 3. Gènere i investigació en les ciències socials i de la vida.
• Unitat 4. Gènere i investigació en el medi ambient i les tecnologies.
• Habilitat per a incloure la perspectiva de gènere en totes les fases de la investigació.
• Capacitat per a evitar el sexisme en la investigació.
• Capacitat per a realitzar i presentar un projecte d'investigació o un projecte de tesi sense biaixos sexistes atesa la convocatòria estatal i a la d'Horitzó Europa.
L'adquisició d'aquestes competències millorarà la qualitat dels projectes de tesis i dels projectes d'investigació que s'envien a convocatòries competitives, així com dels articles que deriven de les investigacions i / o tesi doctoral. Aquestes competències són secundades per les normatives europees, estatals i de bona part de les CCAA, en què, en l'avaluació dels projectes d'investigació, es reconeix la inclusió de la perspectiva de gènere.












