Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 27/11/2023 09:30 | 27/11/2023 13:30 | Campus Tarongers SFPIE AULA 0.2 | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
2 | 27/11/2023 15:30 | 27/11/2023 19:30 | Campus Tarongers SFPIE AULA 0.2 | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Alejandra Cortés Pascual
Alejandra Cortés és Catedràtica d'Universitat amb el perfil d'orientació professional i Directora de Qualitat i Innovació Docent de la Universitat de Saragossa. Ha rebut premis vinculats amb l'ocupabilitat, és directora de la Càtedra Col·legi Juan de *Lanuza d'Innovació Educativa i va ser directora, durant 8 cursos, del Màster en Educació Socioemocional de la Universitat de Saragossa, que inclou un mòdul que aborda el tema de l'emprenedoria i l'ocupabilitat en el qual exerceix com a docent. També durant 5 cursos del Màster en Iniciació a la recerca: Aprenentatge al llarg de la vida. Ha treballat com a investigadora principal en projectes nacionals i europeus de prevenció de l'abandó d'estudis així com d'orientació educativa. Així mateix ha coordinat de projectes en col·laboració amb Saragossa Activa (Ajuntament de Saragossa) elaborant un *portafolio de competències amb el potencial d'augmentar l'ocupabilitat dels membres de la xarxa *ZAC i amb el Govern d'Aragó per a temes del *portafolio del voluntariat. A més, ha publicat nombrosos articles documents relacionats amb aquesta línia. Tot això es pot veure en el seu CV i el seu *portafolio professional en línia: Alejandracortes.net
• Facilitar al professorat l'adquisició de les competències docents d'innovació i transferència que es consideren bàsiques en la impartició d'ensenyaments de qualitat en l'àmbit de l'educació superior conforme a models avançats d'ensenyament actiu, de tal manera que el professorat format obtingui resultats tangibles en termes d'aprenentatges i satisfacció de l'alumnat dels graus i màsters als quals imparteixi docència (impacte individual i/o d'aula).
• Introduir al professorat en processos de reflexió i innovació docent mitjançant la seva incorporació a grups docents i projectes d'innovació en els quals es puguin generar progressivament actituds positives cap a la millora permanent de la pràctica professional.
• Adquirir estratègies per a incorporar la perspectiva innovació, recerca i transferència en les guies docents i posar-les en pràctica a l'aula.
• Les claus de la innovació docent i en altres àmbits universitaris.
• La relació entre la innovació i la recerca.
- Marcos epistemològics relacionats amb la innovació.
- Vinculació de la innovació amb disseny i procés de recerca.
• La construcció d'un projecte d'innovació.
• La transferència com a peça essencial en la innovació.
• La interacció entre innovació i gestió universitària.
• Les bones pràctiques i projectes d'innovació.
El professorat assistent puguin implementar una innovació en la seva docència
Per a obtenir la certificació final del curs serà necessari l'assistència almenys del 85% del total de la durada del curs.
En finalitzar s'enviarà per correu electrònic un enllaç amb el qual es podrà accedir al qüestionari d'avaluació situat en el Secretaria Virtual. L'objectiu és obtenir una valoració sobre la satisfacció del professorat participant respecte a la formació rebuda. Per a obtenir la certificació del curs serà necessari haver emplenat les enquestes d'avaluació.