Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 29/03/2022 10:00 | 29/03/2022 12:00 | En línia | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
2 | 31/03/2022 10:00 | 31/03/2022 12:00 | En línia | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
3 | 05/04/2022 10:00 | 05/04/2022 12:00 | En línia | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
4 | 07/04/2022 10:00 | 07/03/2022 12:00 | En línia | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
ERNESTO DE LOS REYES LÓPEZ
Catedràtic d'Universitat de la UPV. Actualment jubilat. Quinze anys d'experiència en la formació docent del professorat universitari. Col·laboració en els programes de Formació del Professorat de més de quinze universitats espanyoles. Col·laboració amb la ANECA, durant set anys, en els programes d'Avaluació de la Qualitat Universitària i en la formació d'avaluadors.
- Comprendre la importància que té l'estil de lideratge del professor i la comunicació amb els seus alumnes en la motivació, el desenvolupament i els resultats dels estudiants.
- Reflexionar sobre l'adaptació a l'entorn docent dels models de lideratge i comunicació proposats.
- Aplicar aquests models en l'entorn docent universitari mitjançant l'estudi de casos, perquè els assistents puguen adquirir una experiència bàsica.
- Adquirir els coneixements necessaris per a integrar aquests models en l'àmbit docent de cada assistent.
El taller s'organitza mitjançant dues sessions.
- En la primera, després de l'anàlisi del concepte de lideratge, cada assistent identifica el seu estil de lideratge, mitjançant un breu qüestionari. A continuació, es desenvolupen els conceptes bàsics del model denominat “Lideratge Situacional” i es realitzen exercicis i estudi de casos que permeten aprendre a determinar l'estil de lideratge més adequat per a una classe, en funció de variables situacionals, com el grau de preparació i la motivació dels estudiants enfront de les tasques que han de realitzar per a l'assoliment dels objectius d'aprenentatge.
- En la segona sessió s'analitza la comunicació i els seus factors clau. Es realitzen més exercicis en els quals s'estudia i observa la comunicació que es produeix entre el professor i els alumnes. S'analitzen habilitats clau per a la comunicació com l'assertivitat, empatia i escolta activa. Finalment, s'estudia com abordar la diversitat que sempre existeix entre els alumnes d'un grup i com influir sobre la seua motivació a través de les metes d'aprenentatge, la metodologia docent i el sistema d'avaluació.
Els assistents incrementaran les competències associades amb el lideratge i la comunicació. En particular i per a la seua tasca docent:
- Ser capaços de comprendre les directrius i el suport que necessita un alumne per a aconseguir els objectius d'aprenentatge d'una matèria (capacitat de diagnòstic).
- Ser capaços d'adoptar un estil de lideratge adequat a les necessitats dels seus alumnes (capacitat d'adaptació).
- Ser capaços d'establir una comunicació més eficaç entre el professor i els seus alumnes (capacitat de comunicació).
- Ser capaços d'ensenyar als alumnes a liderar i comunicar millor, ja que aquestes habilitats se socialitzen i s'adquireixen a través de l'exemple.
Assistència i participació en el taller. Amb un contingut eminentment pràctic, utilitza el mètode d'estudi de casos, jocs de rol i la pràctica de les idees proposades com a base per a la reflexió i l'aprenentatge.
El treball en xicotets grups, la posada en comú dels resultats i el diàleg entre tots els participants, serveixen perquè cada participant descobrisca les oportunitats que els models de motivació i les claus de disseny proposats poden oferir-li per a influir positivament sobre la motivació i l'aprenentatge de sus alumnos en el seu propi entorn docent i assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.