UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

UN CURS PER EXPLORAR LA IMPOSTORA INTERNA I EMPODERAR-NOS AMB EINES DE COMUNICACIÓ EFICAÇ

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + En línia síncrona + Presencial
Llengua Valencià
Durada total 15
Durada presencial 6
Durada en línia síncrona 6
Durada en línia asíncrona 3
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2025-2026
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 06/10/2025
Data de finalització del curs 24/10/2025
Data d'inici d'inscripció 09/09/2025
Data de finalització d'inscripció 18/09/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 06/10/2025 10:00 06/10/2025 12:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 07/10/2025 10:00 07/10/2025 12:00 En línia
3 13/10/2025 10:00 13/10/2025 12:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 17/10/2025 10:00 17/10/2025 12:00 En línia
5 20/10/2025 10:00 20/10/2025 12:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
6 24/10/2025 10:00 24/10/2025 12:00 En línia
Perfil professional destinataris
PTGAS, PDI
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat no UV

Nuria Danés Darnell

Llicenciada en Sociologia, postgrau en Polítiques Socials i Comunitàries i Diplomada en Treball de Processos. Acompanya persones, grups i organitzacions en diferents moments del seu camí, i especialment en els moments de repte. Té experiència en l’àmbit comunitari i en el desenvolupament organitzacional, on dona suport a viure els desafiaments, els conflictes o els moments de canvi des de la curiositat i l’aprenentatge. Gaudeix aprenent cada dia de la potencialitat i creativitat dels moments difícils, així com del misteri que els acompanya. Es sent afortunada de viure en un entorn a tocar de natura, sentir-s’hi part i en interconnexió.

Maria Josep Picó Garcés

Llicenciada en Ciències de la Informació (Cardenal Herrera-CEU) i Doctora (Universitat de València). Professora del departament Periodisme de la Universitat de València on imparteix classes en el Grau de Periodisme. Les seues àrees d'especialització són la comunicació del medi ambient, la sostenibilitat i el canvi climàtic, com també les noves narratives transmèdia per a la comunicació científica en l'entorn digital. Ha publicat diversos assajos sobre medi ambient i entre els seus reconeixements destaca el Premi Nacional de Periodisme 2005, atorgat pel Ministeri de Medi Ambient del Govern d'Espanya.

Francisca Grande Serrano

Escriptora, guionista i experta en comunicació. Practitioner i Màster Practitioner en PNL. Màster Trainer en Presentació i Lideratge. Experta en entrenament d’equips. Coach executiva acreditada (AECOP). Especialista en metodologies creatives. Especialista en Anàlisi no Verbal de la comunicació. Mediadiora Intercultural. Imparteix classes de comunicació en l’IVAP, CEFIRE, UV, UPV i UA. Fa tallers de foment lectors, oratòria, escriptura creativa i sobre l’ús ètic de les xarxes socials en Primària, ESO i Secundària. Ha sigut professora de narrativa a l’Aula Oberta (UV). És formadora en oratòria per a la Xarxa Vives. Mentora en gestió del talent. Consultora d’estratègies comunicatives i visibilització de marca personal. Ha col·laborat de manera regular en premsa, ràdio i televisió.

Objectius formatius

1.    Revisar els factors de gènere que provoquen inseguretats en el lideratge 
2.    Desmuntar el mecanisme pervers: quan més renom i notorietat tinc, més sensació d’impostora!
3.    Superar la dificultat per interioritzar els èxits
4.    Millorar les habilitats comunicatives orals i escrites
5.    Posar en valor el talent propi i fer efectiu el potencial dels equips amb qui treballem 
6.    Treballar de manera segura i creativa en l’entorn digital
 

Continguts
  • 1ª sessió: Comunicació eficaç per a tindre veu propia. Francisca Grande.
  • 2ª sessió:  Narratives transmèdia per a la comunicació científica. M. Josep Picó.
  • 3ª sessió: La innovació en la comunicació científica. Maria Josep Picó.
  • 4ª sessió: Superar els dubtes sobre la pròpia vàlua. Núria Danés.
  • 5ª sessió: Comunicació eficaç per a visibilitzar-nos com a professionals. Francisca Grande.
  • 6ª sessió: Revisem en comú les creences que ens limiten el lideratge. Núria Danés.
Competències que es desenvoluparan

1    Píndoles de mentorització per treballar la falta de confiança per liderar projectes
2    Descodificar creences, prejudicis i mandats de gènere que activen la impostora que portem dins
3    Noves narratives transmèdia per a la comunicació científica en l'entorn digital
4    Participar sense por en conferències i videoconferències
5    Interactuar en xarxes de manera eficaç

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència al 85% de les hores síncrones i presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i elaboració d’una pràctica final de treball autònom.

Observacions i aclariments

3 hores son asincrones

Inscripció