
Un total de 46 docents de diferents facultats de la Universitat de València van començar el passat 20 de gener l'Escola MOTIVEM per al professorat que, per primera vegada, s'impartirà íntegrament en línia, amb motiu de la crisi sanitària.
Una escola que, en paraules de Manuela Pardo, professora del Departament de Direcció d'Empreses i membre del Consell Acadèmic de MOTIVEM, representa «un complement excel·lent per a complementar la docència i formar-se en l'adquisició de competències necessàries per a facilitar l'ocupabilitat dels nostres estudiants».
Manuela Pardo, que el passat 20 de gener va inaugurar l'escola per delegació de la vicerectora d'Ocupació i Programes Formatius de la Universitat de València, M. Adela Valero, ha subratllat l'èxit de la competició MOTIVEM en la qual, des dels seus inicis en 2014, han participat més de 3.000 estudiants i 400 docents en més de 1.000 equips.
Per part seua, durant l'obertura d'aquesta edició de l'Escola, el director gerent d’ADEIT, Juan Manuel Penín, va subratllar que la iniciativa MOTIVEM encaixa a la perfecció amb la missió d'aquesta entitat: fomentar el contacte del món universitari amb l'empresarial. En aquest sentit, va afirmar que MOTIVEM és un exemple de col·laboració públic-privada, al mateix temps que va agrair el suport de la Generalitat Valenciana i Fundació La Caixa, a través de l'àrea d'Acció Social de CaixaBank, en aquesta iniciativa.
«Competències per a l'ocupabilitat i MOTIVEM. El rol del docent» era el títol de la conferència inaugural, que va ser a càrrec de José Mª Peiró Silla, professor emèrit i catedràtic de Psicologia Social i de les Organitzacions de la Universitat de València.
«MOTIVEM suposa un canvi de paradigma en el concepte d'ensenyament i aprenentatge tradicional», va assenyalar José María Peiró, qui va reconéixer sentir-se identificat amb la filosofia d'aquesta iniciativa. «Tradicionalment, s'ha planificat l'ensenyament des de l'input, des de la transmissió de coneixements», va comentar, al mateix temps que va reivindicar la importància d'abordar la formació des de l'output, és a dir, des dels resultats que volem obtindre, i això «suposa promoure les competències transversals», va subratllar. «No es tracta de triar entre l'una o l'altra fórmula, sinó de tendir un pont entre totes dues i això ho fa magníficament MOTIVEM», va concloure.
Durant la seua ponència, José María Peiró va recollir les opinions i experiències d'algunes persones participants en l'edició anterior. Entre els diferents punts que es treballen en MOTIVEM, Peiró va posar l'accent en el treball en equip, que «és molt més que una mera distribució de tasques que després s'ajunten».
A més de José María Peiró, en aquesta edició de l'Escola MOTIVEM per al Professorat participen com a docents Javier Plaza, delegat de Protecció de Dades de la Universitat de València, que parlarà sobre la propietat intel·lectual; Konstanze Schoeps, professora de Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics de la Universitat de València, que abordarà la importància de les emocions i com gestionar-les; Toya Vázquez, professora de Teoria de l'Educació, qui se centrarà en els ODS i la resolució de necessitats socials i, finalment, Salvador Pons, catedràtic de Filologia Espanyola, la ponència del qual versarà sobre la comunicació per a motivar.