
La Comunitat Valenciana ha participat amb el programa iEER Interreg Europe, juntament amb altres nou regions europees, amb la finalitat d'impulsar un ecosistema d'emprenedoria regional per a joves emprenedors. Una de les accions estrela d'aquest programa és el programa Aula Emprén 5UCV que ha sigut presentat als premis REGIOSTARS de la Unió Europea en la categoria 5 “Youth empowerment for cooperation across borders - 30 years of Interreg”.
El programa Aula Emprén 5UCV és una de les accions previstes en el conveni entre la Conselleria d'Economia Sostenible, Treball i Sectors Productius i les cinc universitats públiques valencianes per a la creació d'un Campus de l'Emprenedoria Innovadora 5UCV. Està liderada per la Universitat de València, on es desenvolupa sota la denominació de MOTIVEM, amb la coordinació del Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius a través de la Fundació Universitat-Empresa ADEIT.
Com una de les seues iniciatives per a fomentar la col·laboració, l'educació de les persones joves i la construcció de vincles d'emprenedoria entre regions, la Unió Europea atorga els premis REGIOSTARS. Aquests guardons s'estructuren en diverses categories, sent una d'elles la que reconeix als millors projectes d'apoderament dels joves per a la cooperació més enllà de les fronteres.
Precisament, en aquesta categoria, la número 5, és on, sota la denominació “iEER Interreg Europe” competeix aquest projecte que fa costat als joves per a l'emprenedoria de moltes maneres, entre elles a través de l'acció pilot Aula Emprén. L'objectiu d'Aula Emprén és secundar l'esforç del professorat universitari estimulant la creativitat de l'alumnat coordinant el desenvolupament d'idees innovadores en equip. L'acció pilot Aula Emprén va involucrar amb èxit a més de 31 universitats i va transmetre habilitats i mentalitat empresarial a més de 1.100 joves estudiants a Europa, confirmant així la importància de la interacció entre professorat, estudiants i centres de formació com a peces clau per a la transferència de coneixement en tots els àmbits.
La Universitat de València es complau en què MOTIVEM haja contribuït a l'èxit d'aquest programa, dóna suport a la candidatura de la Generalitat Valenciana a través del programa iEER Interreg Europe a aquests premis i fa una crida a tota la comunitat universitària a participar en la votació que es pot formalitzar a través d'aquest enllaç.