UVemprénUniversitat de València Logo del portal

L'escola MOTIVEM 2022 forma a 50 docents de la Universitat de València per a estimular la creativitat a l'aula

  • 20 de gener de 2022
L'escola MOTIVEM 2022 forma a 50 docents de la Universitat de València per a estimular la creativitat a l'aula

Un total de 50 docents de diferents facultats de la Universitat de València va començar a formar-se, el passat 17 de gener, en habilitats i competències per a estimular la creativitat de l'estudiantat en una nova edició de l'Escola MOTIVEM, un programa que desenvolupa la Universitat de València en col·laboració amb ADEIT i sota la direcció del Vicerectorat d'Ocupació i Programes Formatius a través de la Unitat d'Emprenedoria (UVemprén).

Emilia Matallana, secretària del Consell Acadèmic MOTIVEM, va inaugurar aquesta nova edició de l'escola. Matallana va remarcar que MOTIVEM és un programa que té com a objectiu millorar la labor docent del professorat de la Universitat de València: «Tot el professorat té la capacitat d'emprendre, però tenen poques oportunitats de dur-lo a terme.

Adela Valero, vicerectora d'Ocupació i Programes Formatius de la Universitat de València, va recalcar que «MOTIVEM ofereix eines per a la millora de la creativitat i l'ocupabilitat del nostre estudiantat. A més, és una oportunitat per al professorat de treballar en equip amb docents i estudiantat de diferents centres de la Universitat de València».

En aquesta edició, l’Escola MOTIVEM ha comptat amb una doble modalitat: en format presencial i en línia. Està dividida en dues fases. Durant la primera, la fase grupal, s’ha presentat la importància de les emocions en la gestió d’equips d’estudiants, la implicació dels ODS en la resolució de necessitats socials, la precaució en la gestió de dades i desenvolupament d’idees i el valor de la comunicació com a eina motivadora. Aquestes sessions han sigut impartides per Konstanze Schoeps, Consuelo Bernal, Toya Vázquez, Javier Plaza i Salvador Pons, docents de la Universitat de València.

A més, per a explicar les característiques i experiències pràctiques de MOTIVEM han participat en aquest primer bloc de l’Escola MOTIVEM els professors Cristina Aragonés, Javier Ortega, José Sáez, Julia Santamaría, Trinidad Sentandreu i Gabriel Vidal, així com Ana Calero, Ricard Calvo, Isabel Cordero, Antonio Martínez i Manuela Pardo que, a més de ser docents de la Universitat, formen part del Consell Acadèmic de MOTIVEM.

La segona fase de l’Escola, que es prolongarà fins al 5 de maig, consistirà en l’aplicació pràctica individual dels coneixements adquirits en la primera fase. Els docents participants tindran l’oportunitat de posar en pràctica la motivació de l’alumnat a l’aula a través de la generació, desenvolupament i presentació d’idees en equip en la competició Idees MOTIVEM 2022.

Emilia Matallana també ha subratllat l’èxit de la competició Idees MOTIVEM. Des dels seus inicis, en 2014, ha comptat amb la participació de 3.889 estudiants i 432 docents en 1.112 equips. La participació és gratuïta en comptar amb l’ajuda econòmica de la Generalitat Valenciana i de CaixaBank, a través de la Fundació ‘la Caixa’.