UVemprénUniversitat de València Logo del portal

La Universitat de València inaugura la III edició del programa UVemprén Gennera, en col·laboració amb Ford España i Grefusa

  • 3 de novembre de 2022
La Universitat de València inaugura la III edició del programa UVemprén Gennera, en col·laboració amb Ford España i Grefusa

El passat 2 de novembre es va inaugurar oficialment el programa d'emprenedoria corporativa UVemprén Gennera, un programa del Vicerectorat d'Innovació i Transferència de la Universitat de València dissenyat per la Unitat d'Emprenedoria (UVemprén) en col·laboració amb dues importants empreses del teixit productiu valencià: Ford España i Grefusa.

UVemprén Gennera és un programa l'objectiu del qual és dotar a l'estudiantat de les competències professionals i emprenedores necessàries per a resoldre els reptes d'innovació reals que els presenten les empreses col·laboradores, de manera que puguen demostrar-los el seu talent per a l'emprenedoria en l'àmbit corporatiu.

Aquesta iniciativa s'emmarca al Campus de l'emprenedoria innovadora de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, que a través de la marca Llamp impulsa l'emprenedoria basada en la innovació social i tecnològica i en objectius de desenvolupament sostenible. També compta amb el suport del Campus de l'emprenedoria UVemprén - Santander Universidades.

Les persones que completen el programa amb èxit rebran dos crèdits per activitats de participació universitària, un certificat acreditatiu i optaran a un premi de 300 € per a les i els integrants dels equips guanyadors de cadascun dels reptes.

Ford Motor Company és una empresa que s'estén per tot el planeta, que valora el servei als altres i a l'entorn tant com als seus clients. Després de 117 anys, la companyia de l'oval blau està acostumada al canvi i a liderar-lo. Per això evoluciona per a centrar-se en els serveis, les experiències i el programari, a més dels vehicles. Per a aquest programa, el repte proposat tracta sobre divulgar els avantatges de la mobilitat elèctrica. En aquest sentit, Ford Motor Company s'ha unit a la iniciativa RouteZero, per la qual es compromet a no vendre vehicles de combustió a partir de l'any 2035. Així, el repte que hauran de resoldre les persones participants d’UVemprén Gennera serà el de desmuntar els mites entorn de la mobilitat elèctrica. Quins són els dubtes que ens produeix un vehicle elèctric? Quines pors ens produeix el futur de l'electrificació? En definitiva, com detectar les barreres mentals que puguen tindre les persones usuàries i desmuntar falsos mites per a mirar al futur. L'objectiu és ajudar a transmetre el seu missatge i aportar solucions perquè es difonga la idea que utilitzar un vehicle elèctric pot ser beneficiós per al planeta.

Per part seua, Grefusa és una empresa familiar, espanyola, especialista a elaborar fruita seca i snacks de cereals, aliments per a gaudir. El seu objectiu és divertir i sorprendre constantment amb propostes que estan bones, pel seu sabor, i que són bones, perquè estan elaborades amb els millors ingredients i processos de fabricació. El repte proposat per Grefusa pretén continuar potenciant el seu ja consolidat programa #GrefuTalento, que posa el focus en l'atracció de talent universitari. Per a això, des de Grefusa comparteixen el següent repte amb els participants: «Quina cerca un centennial per a enamorar-se d'una empresa?» Amb enfocament continu en la innovació, un dels valors de l'empresa valenciana és «Ens atrevim», i per això llancen la proposta oberts a qualsevol idea. Grefusa vol comptar amb el punt de vista dels propis universitaris i universitàries per a enriquir el seu programa #GrefuTalento des de la mateixa essència d'aquest: potenciar la participació de l'estudiantat universitari i les persones recentment diplomades en l'emprenedoria dins de les empreses.

En aquesta edició d’UVemprén Gennera s'ha seleccionat a 28 participants (19 dones i 9 homes), que es reparteixen en 13 per al repte de Ford (7 dones i 6 homes) i 15 per al repte de Grefusa (12 dones i 3 homes). La majoria de participants procedeix de l'àrea de coneixement de les Ciències Socials i Jurídiques (71,43%), però també de les àrees de Ciències (10,71%), Arquitectura i Enginyeria (7,14%), Ciències de la Salut (7,14%), Art i Humanitats (3,7%).

El cronograma va començar amb la inauguració el dia 2 de novembre en l'edifici de Rectorat de la Universitat de València, a càrrec de la vicerectora d'Innovació i Transferència, Rosa Donat, el director de Sostenibilitat, Compliance, Riscos i Relacions Institucionals de Grefusa i president del Consell de Família, Bernardo Gregori; i el director de Comunicacions de Ford España, Antonio Chicote.

Els dies 3 i 4 de novembre seran els dies de les empreses, en les quals es visitaran les empreses i s'ampliarà informació sobre els reptes i es donarà a conéixer als mentors i mentores les idees per part dels equips. La setmana següent, entre el 7 i el 10 de novembre tindrà lloc el campus Gennera, amb uns tallers de formació i treball amb els mentors i mentores en els quals l'estudiantat aprendrà a validar les seues idees i a presentar-les amb una comunicació eficaç. Finalment, l'11 de novembre es presentaran les solucions dels reptes al jurat i es donarà a conèixer els projectes guanyadors, premiats amb 300 € per a cada persona participant, donant-se per clausurat el programa d'enguany.