
Col.loqui amb motiu de la publicació del llibre d'Antonio Muñoz Molina. Centre Cultural La Nau
Col.loqui amb motiu de la publicació del llibre
El verano de Cervantes
Participan
Antonio Muñoz Molina. Escriptor i autor del llibre
Elvira Lindo. Escriptora
Presenta
Cristina García Pascual. Cap d’Iniciatives Aula de Narratives
'El verano de Cervantes' sorgeix de tota una vida llegint 'El Quixot de la Manxa'. Durant el procés d'escriptura d'aquest llibre, Antonio Muñoz Molina va entremesclant records de la seua infància i de les seues primeres lectures amb la revelació del lloc que 'El Quixot' ha ocupat en la seua vocació literària, mostrant a més la seua influència en altres autors, com Melville, Balzac, Joyce, Thomas Mann o Mark Twain, que han consolidat la novel·la com la forma narrativa suprema seguint el deixant de Cervantes.
Una lectura apassionant i apassionada del Quixot que mescla de manera extraordinària recerca literària i memòria personal, i que contextualitza la genialitat de l'obra mestra de Cervantes, lectura inesgotable per a entendre l'art de la novel·la.
En paraules del mateix Muñoz Molina, «un tema central en la novel·la és el mode en què les ficcions afecten la ment humana, la nodreixen, l'entretenen i poden trastornar-la quan no sap distingir-les de la realitat. Aquesta inquietud em sembla més pertinent encara en aquests temps en què tecnologies molt més poderoses que la impremta tenen el poder d'hipnotitzar les nostres ments fins a un grau de deliri. Després de tota una vida llegint El Quixot, m'agradaria que aquest llibre puga acompanyar a uns altres en les seues pròpies lectures».
Aforament limitat
Data 18 de 六月 de 2025 de 19:00 a 20:30. .
Claustre. Centre Cultural La Nau
Carrer de la Universitat, 2
València (46003)
Aula de Nararritves, Servei de Cultura Universitària UV
Col: Generalitat Valencian. ramonllull Llibreria.