Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 04/07/2022 09:30 | 04/07/2022 13:30 | ||
2 | 05/07/2022 09:30 | 05/07/2022 13:30 |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Mari Cruz Sanchez Gomez
Doctora (maig de 1996) i Llicenciada en Ciències de l'Educació en la Universitat de Salamanca (juny 1988) i Màster en Logopèdia en la Universitat *Pontifcia de Salamanca (juny 1992). Professora Catedràtica del Departament de Didàctica, Organització i Mètodes d'Investigació de la Universitat de Salamanca amb perfil en mètodes d'investigació i diagnòstic en educació. La seua investigació té un caràcter aplicat i un component social, dirigit sobretot a Amèrica Llatina, on ha treballat en la millora dels sistemes educatius i població en risc d'exclusió (dones indígenes, víctimes de violència, xiquets amb problemes educatius, maltractament). Ha desenvolupat una línia de col·laboracions amb diferents grups d'investigació del *IBSAL, *INICO, FUNDACIÓ *INTRAS, alguns d'ells reconeguts d'excel·lència per la Junta de Castella i Lleó (GREAL, *INFOAUTISMO), on ha aportat els seus coneixements com a experta en metodologia d'investigació, amb una participació i lideratge continuats en projectes d'investigació, internacionals, nacionals. Directora del grup de metodologia de l'equip de *psicociencias del *IBSAL.
S'intentarà oferir informació sobre el Procés d'Investigació des de la perspectiva Qualitativa, a fi de concretar les formulacions epistemològiques generals en les quals es fonamenten els mètodes qualitatius en propostes metodològicament més precises, i informar sobre l'anàlisi de dades amb ajuda del Programari NVIVO 12
- Objetivo1. Aprendre el funcionament del programa Nvivo per a l'anàlisi de dades qualitatives com a eina per a la sistematització i l'anàlisi de projectes d'investigació.
- Objectiu 2. Conéixer les possibilitats que ofereix el programari Nvivo per a fer les tasques pròpies de la investigació qualitativa: transcripció, anàlisi i interpretació de la informació obtinguda de textos, converses,
Competències transversals:
• Desenvolupar habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant de manera autodirigida i autònom.
• Conéixer i ajustar-se a les obligacions deontològiques en contextos complexos i multidimensionals.
• Ser capaç de reconéixer i acceptar l'ambigüitat i la complexitat en la investigació dels problemes socials i de la salut
Competències específiques:
• Conéixer i saber utilitzar les diferents tècniques de tractament de dades multimèdia.
• Saber analitzar i interpretar les dades d'una investigació en el marc del coneixement disciplinari en què es realitza.
• Saber recollir, analitzar i interpretar de manera crítica i presentar gràficament les dades d'una investigació científica.
• Saber utilitzar les tecnologies de la informació i de la comunicació per a la difusió del coneixement .
• Mostrar un interés continu per la investigació, el desenvolupament i la innovació
Els participants entregaran el projecte treballat en classe amb Nvivo que serà el resultat de les següents tasques.:
1. Incorporació de diferents tipus d'arxius (documents, imatges, àudio vídeo, xarxes socials i webs) i a organitzar la informació per a analitzar.
2. Elaboració d'un projecte, edició de documents
3. Creació de nodes, codificació, categorització, exploració de dades.
4. Anàlisi de la informació obtinguda de tècniques conversacionals: entrevistes, grups de discussió, imatges, àudios i vídeos
5. Creació d'informes, gràfiques, models i taules
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a