Target
PDI
Method of impartition
Online asynchronous + Online synchronous
Language
Valencian
Total duration
8
Synchronous online duration
4
Asynchronous online duration
4
Program
Continuing education
Training modality
Course
Period
2nd semester
Academic course
2020-2021
Edition
01
Training plan year
2021
Start date of the course
29/04/2021
End date of the course
29/04/2021
Registration start date
24/02/2021
Registration end date
15/03/2021
Sessions
Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 29/04/2021 09:30 | 29/04/2021 13:30 | Online | |
2 | 26/04/2021 00:00 | 30/04/2021 23:59 | Asíncrona |
Organizing UV structure
Training objectives
- Analitzar l’abast del ciberplagi en els estudis d’educació superiors i les accions que podrien identificarse amb aquest fenomen.
- Esbrinar les motivacions que inciten els estudiants a ciberplagiar en les seues tasques acadèmiques.
- Identificar les mesures de conscienciació i sensibilització que ajuden a contrarestar aquestes pràctiques i inciten els distints agents acadèmics (professorat, estudiantat i centre) a implicar-se en la seua lluita.
- Analitzar les principals eines antiplagi que es troben disponibles avui dia i, en particular, el programa que empra la Universitat de València: Urkund.
Contents
Marc teòric
- Definició dels termes plagi i ciberplagi en el marc de l’ensenyament superior.
- Categorització del ciberplagi i de les accions que podrien identificar-se amb aquesta conducta il·lícita. La nova cultura de la còpia i les produccions collage.
- El respecte per la propietat intel·lectual de tercers. El component ètic i moral d’aquestes accions.
- Coneixement i utilització dels estils de citació (i.e. Normativa APA, 7ª edició).
- Mesures de conscienciació i sensibilització per part del centre i del professorat com a agent dinamitzador del procés d’ensenyament-aprenentatge. Sanció vs. formació.
- Eines antiplagi. Ús, fiabilitat i validesa.
Marc pràctic
- Anàlisi de distints exemples de plagi acadèmic (copia literal, reformulació, traducció, etc.).
- Utilització de l’eina antiplagi Urkund; anàlisi i interpretació de l’informe que genera el programa després d’haver enviat un treball.
Competencies to be developed
- Conèixer més a prop un fenomen que cada vegada és més freqüent a les aules universitàries.
- Augmentar la sensibilització cap a la identificació d’aquestes conductes il·lícites.
- Saber emprar l’eina antiplagi Urkund i saber interpretar l’informe resultant.interpretar el informe resultante.
Criteria and procedure for evaluation of the activity
Es valorarà l'assistència, la participació activa durant la sessió síncrona i la tasca final que els assistents hauran de lliurar una vegada acabada la part síncrona. Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.
Last modification
20/09/2021