UVdocència:UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Innovacions en metodologia docent: recursos tecnològics i pedagògics en l'era digital

Target PDI
Method of impartition Online synchronous
Language Spanish
Total duration 16
Presential duration 0
Synchronous online duration 16
Asynchronous online duration 0
Program Own offer -SFPIE
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 06/06/2022
End date of the course 09/06/2022
Registration start date 16/02/2022
Registration end date 07/03/2022
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 06/06/2022 09:30 06/06/2022 13:30 Online
2 07/06/2022 09:30 07/06/2022 13:30 Online
3 08/06/2022 09:30 08/06/2022 13:30 Online
4 09/06/2022 09:30 09/06/2022 13:30 Online
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

  • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
  • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
  • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
  • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
UV Faculty
  • Lloret Catala, Maria Del Carmen
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Delegat/Delegada Rector/A
Ver ficha
Training objectives
  • Desenvolupar habilitats per a incorporar la tecnologia a l'aula i fomentar l'ús de pedagogies actives.
  • Descobrir les possibilitats educatives de les TIC per a millorar el procés d'ensenyament aprenentatge i aplicar-les en la docència virtual.
  • Explorar eines i aplicacions per a integrar-les en el disseny d'activitats i projectes.
  • Conèixer i difondre pràctiques educatives innovadores, per a fomentar les bones pràctiques.
Contents

1. Societat del coneixement i Educació Superior
       a. Concepte de web 2.0
       b. Teories de l'aprenentatge en l'Era Digital.
       c. Twitter a l'aula.

2. Metodologies pedagògiques innovadores
       a. Aprenentatge cooperatiu
       b. Aprenentatge basat en Projectes
       c. Tertúlies dialògiques
       d. Flipped Classroom

3. Eines per a fomentar treball col·laboratiu:
       a. Treballar en documents col·laboratius (Google docs, Drive...)
       b. Recopilar idees i informació - murs digitals (Padlet, lino.it. )

4. Eines per a crear i organitzar contingut
       a. Nocions bàsiques de Moodle (aula virtual)
       b. Vídeo (com realitzar videotutoriales)
       c. Mapes mentals (mindomo, goconqr)
       d. Symbaloo
       e. Canva

5. Eines per a crear qüestionaris i enquestes
       a. Kahoot i Socrative
       b. LimeSurvey

6. Eines per a Compartir contingut
       a. Vídeos (youtube, vimeo…)
       b. Imatges (Flickr…)

Competencies to be developed
  1. Analitzar tendències actuals i de futur de l'educació superior.
  2. Conèixer les teories de l'aprenentatge en l'Era Digital.
  3. Prendre consciència de la importància que l'aprenentatge cooperatiu i l'aprenentatge basat en projectes tenen per a potenciar en l'alumnat el desenvolupament de competències per a la innovació.
  4. Conèixer en què consisteix l'aprenentatge en xarxa: noves maneres d'ensenyar i aprendre en xarxa (de manera connectada) i en la xarxa (Internet i web 2.0)
  5. Adquirir habilitats per a treballar virtualment
  6. Adquirir habilitats de presentació i difusió de la informació digital.
  7. Conèixer i explorar eines col·laboratives.
  8. Utilitzar les eines tecnològiques de manera crítica.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

L'avaluació serà contínua a través de les activitats pràctiques proposades durant el desenvolupament del curs.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscription