Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 13/06/2025 10:00 | 13/06/2025 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
2 | 17/06/2025 10:00 | 17/06/2025 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
3 | 20/06/2025 10:00 | 20/06/2025 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Belda Miquel, Sergio
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Coordinador/a Curs
- Cap de Seccio-Servei
- Cap d'Iniciatives - Vicerectorat de Sostenibilitat, Cooperacio i Vida Saludable
- Identificar i relacionar els diferents aspectes i fases d'un procés de recerca que té un component qualitatiu.
- Formular la pregunta de recerca, a partir de la reflexió sobre la motivació, el problema o objecte de recerca i el tipus d'estudi que s'abordarà.
- Relacionar la pregunta amb el paradigma de recerca i el marc teòric a emprar.
- Identificar, a partir de la pregunta, les decisions clau que prenem en el disseny general d'una recerca amb un component qualitatiu, incloent-hi la relació entre components qualitatius i quantitatius.
- Oferir elements per a prendre aquestes les decisions de l'estratègia general d'una manera reflexiva.
- Aplicar tot l'anterior a les recerques en curs o que puguin realitzar les persones assistents.
Aspectes i fases en el disseny de recerca qualitativa.
- Punt de partida: la motivació de la recerca. Delimitar el problema o objecte.
- Els tipus d'estudi.
- Construir la pregunta de recerca considerant el problema i el tipus d'estudi.
- Principals paradigmes de recerca. Revisar la pregunta per a alinear-la amb el paradigma.
- Teories, conceptes i marc teòric. El marc teòric de la meva recerca. Revisar la pregunta considerant el marc teòric.
- Definició de l'estratègia metodològica general i presa de decisions clau a partir de la pregunta de recerca:
o Eleccions sobre forma de l'estudi; ús de metodologia qualitativa, quantitativa o de mètodes mixtos; ús d'estratègia deductiva i/o inductiva.
o Identificació d'unitats d'anàlisis.
o Tècniques de recollida d'informació. Possibles estratègies de triangulació. Nivells de participació.
o Definició d'estratègia general de processament i anàlisi de dades
- De manera transversal: la coherència entre tots els aspectes i parts del disseny
Al final del curs l'alumnat serà capaç de:
- Identificar els principals aspectes a tenir en compte en el disseny i execució d'una recerca qualitativa.
- Formular de manera raonada preguntes de recerca coherents amb el conjunt d'aspectes de la recerca.
- Prendre decisions generals raonades i consistents en el disseny inicial de la recerca.
Analitzar críticament el disseny d'una recerca qualitativa des del punt de vista de la seva coherència.
Per a obtenir la certificació final cal obtenir la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complert els criteris d'avaluació següents:
• Assistència amb participació activa a almenys un 85% del temps del curs.
• Lliurament de la tasca final sobre aspectes clau de disseny d'una recerca qualitativa, que es treballarà en part durant les sessions presencials