Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 14/10/2025 10:30 | 14/10/2025 13:30 | Aula 2.2 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
2 | 21/10/2025 10:30 | 21/10/2025 13:30 | Aula 2.2 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
3 | 28/10/2025 10:30 | 28/10/2025 13:30 | Aula 2.2 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents: • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen. • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys. • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys. • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Rosaleny Castell, Ramon
- PDI-Ajudant Doctor/A
Aquest curs té com a objectiu entrenar algunes de les habilitats psicològiques que s'ha demostrat científicament que tenen relació amb el benestar psicològic. Es tracta d'entendre i conèixer que el benestar es pot aconseguir treballant les causes que el generen i entrenant determinades habilitats psicològiques. A través de l'entrenament mental es poden adquirir les competències necessàries per a l'adquisició del benestar psicològic. Aquestes habilitats es poden resumir en quatre constituents: mindfulness o control atencional, sosteniment d'emocions positives, regulació de les emocions negatives i generositat o bondat. Al llarg d'aquest curs incidirem en la habilitat de mindfulness donat també s’entén com una habilitat psicològica fonamental per a sosteniment d'emocions positives i la regulació de les emocions negatives, entre altres. S’exploraran diferents pràctiques, tasques i meditacions. La psicologia positiva, junt amb les pràctiques contemplatives, ha fet en els últims anys molts avanços que poden ajudar-nos a entrenar aquestes habilitats. L'objectiu d'aquest entrenament és treballar mitjançant mindfulness i els últims avanços en psicologia positiva alguns dels constituents esmentats per a aconseguir d'aquesta manera un augment de benestar psicològic i la capacitat d’autocura en un context carregat de complexitats i incerteses
1 Reconèixer les competències i habilitats que poden millorar el benestar psicològic
2 Augmentar la capacitat de reconèixer els moments de benestar psicològic a la vida quotidiana.
3 Reconèixer, a través de la meditació, els patrons mentals, i les fortaleses psicològiques que poden potenciar el nostre benestar.
4 Aprendre a cultivar les quatre habilitats que prediuen el benestar: l’atenció plena o mindfulnes, la capacitat d’allargar els emocions positives, la capacitat d’acurtar les negatives, i la compassió i conducta prosocial.
5 Integrar i dissenyar un pla d’implementació del benestar o autocura en la vida quotidiana.
Registre de pràctiques i avaluació final pre - post intervenció
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a