Data: dimecres, 25 de febrer de 2026 Plataforma: En línia: zoom Duració: 12:30h a 14:00h (90min)
Este seminari web té com a objectiu principal presentar el dossier realitzat per REDS-SDSN Spain, amb el suport d'Ecoembes i la col·laboració de les universitats presents. En este seminari web es visibilitza el paper estratègic de l'acadèmia com a motor de canvi cap a un model econòmic regeneratiu, facilitant l'intercanvi de coneixements entre institucions i altres actors clau.
S'han agrupat les 9 universitats en tres taules temàtiques que cobrixen els tres pilars del dossier: formació, gestió operativa i impacte social. Amb esta estructura es té una representativitat completa de les 9 universitats i les 10 pràctiques destacades (la UJA presenta el seu doble enfocament en una sola intervenció), equilibri (cada taula compta amb 3 universitats, la qual cosa permet un diàleg fluït en els 20 minuts per cada taula) i transversalitat, cobrint des de la formació tècnica fins a la conscienciació social, reflectint la diversitat del dossier.
Programa
| Temps | Contingut | Descripció |
|---|---|---|
| 12.30 h a 12.45 h1 | Benvinguda i Inauguració | Obertura Institucional: Representant d’Ecoembes i REDS‑SDSN Spain. REDS‑SDSN Spain: presentació i contextualització del dossier i de la importància de l’ODS 12 a Espanya. |
| 12.45 h a 13.05 h | Taula 1: Innovació Social i Aprenentatge‑Servei |
Explorar com la universitat involucra la comunitat estudiantil en la transformació creativa de residus i la sensibilització ambiental.Intervencions:
1. Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH): Projecte “Oasis Saludables”, transformant taps de plàstic en mobiliari urbà per al campus.
2. Universitat Politècnica de Madrid (UPM): Projecte U2U (Used to Used), integrant l’aprenentatge‑servei per donar una nova vida als residus.
3. Universitat Rey Juan Carlos (URJC): Iniciativa “Reciclando URJC 3.0” per a l’aprenentatge sobre gestió de residus domèstics.
|
| 13.05 h a 13.25 h m | Taula 2: Campus Circulars — Gestió de Recursos i Dades |
Compartir solucions pràctiques per a la gestió interna dels campus, des de la valorització de biorresidus fins a la compra pública responsable.Intervencions:
1. Universitat Autònoma de Madrid (UAM): Projecte de compostatge descentralitzat de biorresidus en cafeteries i jardins.
2. Universitat de les Illes Balears (UIB): Sistema de recollida selectiva intel·ligent amb registre de dades mesurables per avaluar l’impacte real.
3. Universitat de València (UV): Implementació de guies de compra pública responsable i reducció de plàstics en serveis de restauració.
|
| 13.25 h a 13.45 h | Taula 3: Educació i Talent per a la Transició Circular |
Debatre com integrar l’economia circular en el currículum acadèmic i en la formació d’especialistes capaços de liderar la indústria del futur.Intervencions:
1. Universitat Carlos III de Madrid (UC3M): Presentació del primer Màster en Enginyeria Circular del món, centrat en processos industrials sostenibles.
2. Universitat del País Basc (UPV/EHU): Experiència del Màster en Economia Circular aplicada a l’empresa i la seua col·laboració amb IHOBE.
3. Universitat de Jaén (UJA): Inclusió de l’Educació per al Desenvolupament Sostenible en la docència universitària de finances + ensenyament de l’Economia Circular en el marc dels ODS a l’alumnat de Treball Social.
|
| 13.45 h a 13.50 h | Conclusions i Tancament |
Lliçons apreses i conclusions: resum de les barreres comunes (finançament, normativa) i oportunitats de replicabilitat identificades en el dossier.
Clausura: Responsable de Transició Ecològica de REDS‑SDSN Spain.
|
Data 25 de febrer de 2026 de 12:30 a 14:00. Dimecres.
SDSN Spain Red Española para el Desarrollo Sostenible.
Programa webinar presentación dossier BBPP EC.png.
https://us02web.zoom.us/meeting/register/xRii_QYTTJWoIMlmuN-bgw#/registration





