La Universitat de València participa en el Programa Erasmus des dels seus inicis, amb la promoció de l’intercanvi, la cooperació i la mobilitat. El nou programa Erasmus+ contempla, com ja ho feia l’anterior Programa d’Aprenentatge Permanent, una acció específica per a la mobilitat del personal docent i investigador d’institucions d’educació superior.
Informació general del programa
L’acció ofereix al personal docent i investigador la possibilitat de realitzar una estada en una institució d’educació superior que forme part del Programa Erasmus+.
Convocatòria curs 2025-2026
La tramitació d'aquestes ajudes es realitza íntegrament a través de la Seu Electrònica. En cas de requerir-la, el manual d'ajuda es troba disponible en angela.
Aquesta convocatòria inclou la possibilitat de sol·licitar estades docents en universitats europees i estades amb finalitats formatives en alguna de les huit universitats FORTHEM.
- Resolució i bases de la convocatòria del Vicerector d'Internacionalització i Multilingüisme
- Preguntes freqüents
1. Sol·licituds:
El termini de presentació de sol·licituds, a través de la Seu Electrònica (Apartat ‘Personal Docent i Investigador’, subapartat ‘Ajudes’) romandrà obert fins al 30 de juny de 2026 o fins que s’esgoten les places disponibles.
A la sol·licitud s’haurà d’adjuntar l’acord de mobilitat per a la docència o per a formació en funció de la finalitat de l’estada, escanejat i degudament emplenat i signat.
- Annex III-A: acord de mobilitat per a la docència
- Annex III-B: acord de mobilitat per a finalitats formatives (en aquest cas, el destí únicament podrà ser alguna de les huit universitats FORTHEM).
L'acord ha de signar-se per la persona sol·licitant, el o la coordinadora de mobilitat del centre, i la persona responsable de la universitat de destí.
A més, si no existeix un acord interinstitucional específic de mobilitat de professorat amb la universitat de destí, el departament al qual pertanga la persona sol·licitant de l’ajuda podrà requerir la seua tramitació a través de la persona coordinadora de mobilitat del centre, escrivint a erasmus.agreements@uv.es. En el missatge haurà d'indicar-se una persona de contacte en la universitat amb la qual es desitja subscriure l'acord.
Si la sol·licitud compleix els requisits, es notificarà el nomenament o concessió a través de la Seu Electrònica.
2. Documentació prèvia a l'estada:
Una vegada adjudicada l'ajuda i prèviament a la realització de l'estada, s’ha d’adjuntar:
- Anexo IV - Conveni de Subvenció amb la signatura, preferiblement electrònica, de la persona sol·licitant
- Anexo IV BIS - Ordre de Comissió de Servei amb la signatura, preferiblement electrònica, de la persona sol·licitant que autoritza l'estada (Director de Departament, Director d'Institut, etc.)
Aquests documents s’han d’adjuntar al mateix tràmit que ja teniu obert en la Seu Electrònica (Com adjuntar nous documents al procediment)
3. Documentació final:
Rebrà, una vegada haja finalitzat l'estada, una notificació per a adjuntar, per Seu Electrònica, aquests dos documents:
- Certificat d’estada
- Annex V-A, si la mobilitat ha tingut finalitat docent, signat per la persona responsable de la universitat de destí, en data igual o posterior a l’últim dia de l’activitat docent.
- Annex V- B, si l’estada ha tingut finalitat formativa en una universitat FORTHEM, signat per la persona responsable de la universitat de destí, en data igual o posterior a l’últim dia de l’activitat realitzada.
- Annex VI: Memòria justificativa de les despeses de transport acompanyada de les targetes d'embarcament.
4. Tràmits finals per al pagament de l’ajuda:
- Qüestionari UE (EU Survey): Una vegada entregada la documentació justificativa, rebrà en el seu correu electrònic una invitació per accedir al Qüestionari. Haurà d’emplenar-lo i remetre’l en línia en el termini de 30 dies des de la seua recepció.
- Document de liquidació de la Comissió de Serveis: Comprovada la realització del qüestionari, rebrà en el seu correu el document de Liquidació, que haurà de retornar signat per vosté i per la persona responsable que va autoritzar la seua estada.
Una vegada completats tots els tràmits anteriors, es rebrà una notificació per descarregar des de la Seu Electrònica un Certificat que acredite l’estada realitzada.
Ací es pot consultar la calculadora de distàncies de la UE: Accés al calculador de distàncies de la Unió Europea
Convocatòria curs 2024-2025
La tramitació d'aquestes ajudes es realitza íntegrament a través de la Seu Electrònica. En cas de requerir-la, el manual d'ajuda es troba disponible en angela.
Aquesta convocatòria inclou la possibilitat de sol·licitar també estades amb finalitats formatives en alguna de les huit universitats FORTHEM.
- Resolució i bases de la convocatòria del Vicerector d'Internacionalització i Multilingüisme
- Preguntes freqüents
1. Sol·licituds:
El termini de presentació de sol·licituds, a través de la Seu Electrònica (Personal Docent i investigador/ajuts) romandrà obert fins al 30 de juny de 2025 o fins que s'esgoten les places disponibles.
A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar l'acord de mobilitat per a la docència, modalitat A o B en funció de la finalitat de l'estada, escanejat i degudament emplenat i signat.
- Annex III-A: acord de mobilitat per a la docència
- Annex III-B: acord de mobilitat per a finalitats formatives (en aquest cas, el destí únicament podrà ser alguna de les huit universitats FORTHEM)
L'acord ha de signar-se per la persona sol·licitant, el o la coordinadora de mobilitat del centre, i la persona responsable de la universitat de destinació.
A més, si no existeix un acord interinstitucional específic de mobilitat de professorat amb la universitat de destinació, el departament al qual pertanga la persona sol·licitant de l'ajuda podrà requerir la seua tramitació a través del coordinador o coordinadora de mobilitat del centre, escrivint a erasmus.agreements@uv.es. En el missatge haurà d'indicar-se una persona de contacte en la universitat amb la qual es desitja subscriure l'acord.
Si la sol·licitud compleix els requisits, es notificarà el nomenament o concessió a través de la Seu Electrònica.
2. Documentació prèvia a l'estada:
Una vegada adjudicada l'ajuda i prèviament a la realització de l'estada, ha d'aportar-se:
- Conveni de Subvenció amb la signatura, preferiblement electrònica, de la persona sol·licitant
- Ordre de Comissió de Servei (document nou des de l'entrada en vigor de la IUV 8/2023) amb la signatura, preferiblement electrònica, de la persona sol·licitant i de la persona responsable que autoritza l'estada.
Aquests documents es podràn annexar al mateix tramit que ja teniu obert a la Seu Electrònica (>> accions >> annexar)
3. Documentació final:
Rebrà, una vegada haja finalitzat l'estada, una notificació per a annexar, per Seu Electrònica, la següent documentació:
- Certificat d’estada
- Annex V-A, si la mobilitat ha tingut fins docents, signat per la persona responsable de la universitat de destinació, en data igual o posterior a l'últim dia de l'activitat docent.
- Annex V- B, si l'estada s'ha realitzat en una universitat FORTHEM, signat per la persona responsable de la universitat de destinació, en data igual o posterior a l'últim dia de l'activitat realitzada.
- Annex VI: Memòria justificativa de les despeses de transport
- Bitllets o justificant de pagament del mitjà de transport utilitzat
Una vegada entregada la documentació justificativa, rebrà en el seu correu electrònic una invitació per a accedir a l'enllaç del Qüestionari UE (EU Survey). Haurà d'emplenar-ho i remetre-ho online en el termini de 30 dies des de la seua recepció.
Finalment, rebrà una notificació per a descarregar des la Seu Electrònica un Certificat que acredite l'estada realitzada.