càtedres institucionalsUniversitat de València Logo del portal

La rectora de la Universitat de València visita la seu d’RNB Cosméticos, un dels patrocinadors de la Càtedra IECO-UV d’Ètica Empresarial

  • 3 de febrer de 2020
Image de la noticia

El passat 28 de gener, la rectora de la Universitat de València, M. Vicenta Mestre, va realitzar una visita institucional a la seu de l’empresa de cosmètics RNB, una de les empreses patrones de la Càtedra d’Ètica Empresarial IECO-Universitat de València.

Es tracta de la primera visita de la rectora a una empresa patrona d’una Càtedra. L’acte va tindre lloc en el marc del compromís adquirit per part de la Universitat de València al constituir la Càtedra d’Ètica Empresarial IECO-UV. Es tracta d’una trobada institucional al qual va assistir el gabinet de la rectora i que va incloure una visita a les instal·lacions i a la fàbrica de cosmètics i perfums. Aquesta trobada manifesta l’interés i la disposició efectiva, tant per part de la Universitat com per part dels dos presidents d’RNB, Vicente Ruiz i Romualdo Bertomeu, de bastir ponts i contribuir a l’enriquiment d’ambdues organitzacions mitjançant aquesta col·laboració empresa-universitat a través de la Càtedra.

La Càtedra d’Ètica Empresarial IECO-UV es crea en 2017 per iniciativa de l’Institut per a l’Ètica en la Comunicació i en les Organitzacions (IECO) i està adscrita a la Universitat de València. El seu principal objectiu és promoure i difondre, a escala nacional i internacional, la investigació i les bones pràctiques en les àrees que vinculen l’ètica, la comunicació i el management. Per això, estableix vies de col·laboració i de desenvolupament amb aquelles empreses i entitats de tots els sectors que estiguen orientades i compromeses amb la millora de la qualitat ètica de la mateixa organització i de la societat en el seu conjunt.

Una manera concreta de materialitzar aquesta col·laboració són les “Jornades d’intercanvi d’experiències entre empreses”. Una activitat que reuneix anualment als aproximadament 30 directius de les tres empreses patrones de la Càtedra: RNB, Royo Group i Guzmán Global. Aquestes sessions s’organitzen, de manera rotatòria, en les seus de les empreses. Durant aproximadament tres hores, l’empresa amfitriona exposa diferents aspectes de les línies estratègiques que està desenvolupant i la seua relació amb els aspectes que la Càtedra proposa per a contribuir al desenvolupament d’una visió humanista de la direcció de les empreses. L’última Jornada va tindre lloc el passat mes de novembre en la seu d’RNB i el col·loqui va girar al voltant del projecte que, com a tesi doctoral, l’IECO està desenvolupant actualment en aquesta organització: Diagnòstic per a una Cultura Ètica Organitzacional sostenible i perdurable en el temps.

D’altra banda, conscients del fet que la societat actual demanda cada vegada amb major fermesa un enfocament empresarial que pose a les persones en el centre de les organitzacions, la Càtedra ha posat en marxa un Workshop internacional per a directius en el campus de Harvard. L’objectiu és ajudar a les organitzacions a fomentar la protecció de la dignitat humana i el seu desenvolupament ple, amb la finalitat d’aconseguir una societat més pròspera i orientada al bé comú. Un fòrum de treball de dos dies i mig on els participants comparteixen bones pràctiques, experiències, encerts i errors, en un entorn únic i en un clima de confiança, dirigits per professors de Harvard. Entre els assistents a la primera edició del Workshop celebrat en maig de l’any passat es trobaven diversos directius de les empreses patrones de la Càtedra.

Fruit d’aquesta experiència han sorgit els “Itineraris de formació en Humanistic Management”. Activitats de formació contínua, eminentment pràctiques, pensades per a donar continuïtat a les sessions impartides en els Humanistic Management Workshop IECO-RCC Harvard. La primera sessió d’eixa sèrie va tindre lloc el passat dimecres 29 de gener en la seu de Guzmán Global i en aqueixa, Manuel Guillén, director de la Càtedra, va desgranar les claus del llibre El poder dels Hàbits: Perquè fem el que fem en la vida i en els negocis, i explicà perquè es creen, com funcionen i la seua influència per al desenvolupament de persones i cultures organitzacionals de major excel·lència ètica.