càtedres institucionalsUniversitat de València Logo del portal

VETprep avança amb pas ferm i supera etapes clau en el seu desenvolupament

  • Càtedra Luis Amigó
  • Servei de Màrqueting i Comunicació
  • 21 de juliol de 2025
Llibre

La UV celebra importants avanços en el desenvolupament del projecte europeu VETprep.

VETprep continua el seu curs de manera satisfactòria i segons els terminis establerts. Amb un enfocament col·laboratiu i innovador; el projecte ha aconseguit superar recentment una sèrie d'objectius, consolidant així les bases necessàries per a la seva següent fase.

VETprep s'aferma com a motor de canvi per a promoure una educació més equitativa i connectada amb les necessitats laborals actuals i contextos socials vulnerables. A més, aquest projecte obeeix als objectius 4 (educació de qualitat), 8 (treball decent i creixement econòmic), 9 (indústria, innovació i infraestructura) i 10 (reducció de les desigualtats) dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030.

Durant aquesta etapa del projecte, l’equip de la Universitat de València ha recaptat al voltant de 1600 enquestes de 32 centres educatius de la Comunitat Valenciana (CV), recollint dades clau per a comprendre millor les realitats i necessitats al voltant de les transicions educatives entre l’Educació Secundària i la Formació Professional. A més, s'han dut a terme entrevistes a l'estudiantat, amb el propòsit de donar-los veu i garantir que les seves perspectives i experiències estiguin en el centre de l'anàlisi i les propostes.

Aquest treball no hauria estat possible sense la implicació activa dels centres educatius participants, als qui agraïm profundament la seva col·laboració. També volem reconèixer el suport institucional de la Generalitat Valenciana (GVA) que mitjançant la Direcció General d’Inclusió i Innovació Educativa i la Direcció General de Formació Professional, han estat essencials per a la coordinació amb els centres.

La recerca s'està duent a terme gràcies a l'esforç conjunt dels grups de recerca GESinn, Transicions i ARMAQoL, pertanyents a la Universitat de València, en col·laboració amb la University of Southern Denmark (Dinamarca), la University of Glasgow (el Regne Unit), el Institute for Social Research in Zagreb (Croàcia) i el Institute for International and Social Studies (IISS), Tallinn University (Estònia).

El projecte es prepara ja per a les següents etapes de la recerca, tenint com a objectiu analitzar en profunditat l'actual realitat i necessitats de l'estudiantat del curs 2025-2026 de la Formació Professional en la CV.

Per a més informació: J.Javier.Navarro@uv.es