Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Rector Peset

Projecció del documental "Gurumbé: canciones de tu memoria negra"

Documental Gurumbé

Data: 16 de de juliol de 2019 de 22:30 a 00:00. Dimarts.

Lloc de realització: Casa de la Marquesa (Passeig Germanies, 13. Gandia)

Descripció:

Activitat emmarcada en Les Nits al Jardí de la 36 Universitat d'Estiu de Gandia: "Drets arreu del món"

La projecció del documental comptarà amb un col.loqui en el que participarà el director Miguel Àngel Rosales

Un documental que rescata de l'oblit la història de l'esclavitud africana en la Península Ibèrica, ressaltant el protagonisme que, al costat d'altres col·lectius marginals, van tenir en la nostra història i la nostra cultura.

Amb l'explotació comercial d'Amèrica, milers d'africans són portats a Espanya i Portugal per a ser venuts com a esclaus. Alguns seran exportats a les colònies i uns altres es quedaran a les ciutats. Aquests últims formaran una població que anirà guanyant el seu espai en la societat, enfrontant-se des del principi a la seva situació d'esclaus i als forts prejudicis racials.

COL.LABORA: Intermedia Producciones

Organitza:

Centre de Gandia de la UV.

www.uv.es/cig

Contacta: cig@uv.es