Logo de la Universitat de València Logo Col·legi Major Rector Peset Logo del portal

.
.
.
.
.
.
.

Presentació de la campanya de comunicació ’Veus per un nou espai audiovisual’

  • 29 de novembre de 2016
Image de la noticia

Dimarts 29 de novembre a les 19.00 hores es presenta la campanya 'Veus per un nou espai audiovisual', promoguda per les Universitats Valencianes, en col·laboració amb la Mesa Sectorial de l’Audiovisual Valencià. Es tracta d’un exercici de consulta ciutadana oberta que s’ha desenvolupat en els últims mesos i que ha reunit testimonis d’estudiants, docents, personal administratiu i ciutadans valencians sense connexió directa amb la universitat, per conèixer el seu posicionament enfront de la nova RTV pública valenciana. Serà a la Sala de la Muralla del Col·legi.

Organitza: MESAV (Mesa Sectorial de l’Audiovisual Valencià) i les universitats valencianes.

Col·labora: Col·legi Major Rector Peset.

Entrada lliura. Aforament limitat.


Les Universitats Valencianes, en col·laboració amb la Mesa Sectorial de l’Audiovisual Valencià (MESAV) han llançat la campanya Veus per un nou espai audiovisual. Es tracta d’un exercici de consulta ciutadana oberta que s’ha desenvolupat en els últims mesos i que ha reunit testimonis d’estudiants, docents, personal administratiu i ciutadans valencians sense connexió directa amb la universitat, per conèixer el seu posicionament enfront de la nova RTV pública valenciana. Una vegada aprovat en Les Corts el Consell Rector –tràmit que s’ha respectat escrupolosament per no interferir en el procés–, les universitats valencianes desitgen compartir els fruits d’aquesta consulta ciutadana i fer-los extensibles a la resta de la ciutadania mitjançant la gravació dels vídeos que podeu vore en ací.

Mitjançant el plantejament de dues preguntes –Perquè creus que és necessari un servei públic de radiotelevisió? Com t’agradaria que fora el futur servei públic de radiotelevisió?–, la campanya ha motivat una resposta unànime de suport cap a una nova RTV pública valenciana. Els ciutadans demanden una plataforma mediàtica plural, rigorosa, capaç de compaginar les diferents sensibilitats, ideologies, creences i punts de vista que coexisteixen en la nostra Comunitat, veraç en les seves obligacions informatives, i flexible en les seves propostes d’entreteniment. La nova Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació ha de fer-se càrrec de la riquesa que implica la nostra diversitat territorial, així com dels trets que vertebren la nostra identitat cultural comuna, amb especial relleu en la defensa del valencià com a llengua cohesionadora d’aquesta identitat cultural.

Amb aquesta proposta, les universitats valencianes es posicionen decididament a favor de la defensa de les oportunitats socials, culturals i econòmiques que comportaria una bona gestió de la nova Corporació, independent i transparent davant la societat valenciana. De la mateixa manera, pretenen recordar-nos la importància de cuidar un teixit empresarial clau en la nostra comunitat, generador d’ocupació en camps tan diversos com la comunicació publicitària, el doblatge i la subtitulació, la producció de ficció o la gestió cultural audiovisual. En l’actual context que viu la societat valenciana, cuidar la comunicació local, la comunicació de proximitat, és necessàriament sinònim d’apostar activament pel progrés econòmic, social, educatiu i cultural per a les noves generacions de valencians i valencianes, en el deixant del que fan des de fa dècades els països més desenvolupats del món.

Llista d'enllaços: