
L'acte va tindre lloc dijous 16 de juliol a les 17.00 hores al Saló d'Actes de la Biblioteca Gregori Maians (Campus dels Tarongers).
El Màster Oficial Interuniversitari en Màrqueting i Investigació de Mercats, organitzat per la Facultat d'Economia en col·laboració amb el Departament de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València, tanca el seu tercer any de trajectòria amb la conferència de clausura a càrrec de Daniel de Benedito, director general de l'empresa Viccarbe, premi Príncep Felip a l'Excel·lència Empresarial.
Este curs 2008-2009 finalitza la segona promoció d'este màster interuniversitari creat a partir del doctorat en màrqueting amb menció de qualitat, la missió del qual es resumeix en el compromís amb la formació especialitzada pel que fa a l'àmbit acadèmic amb investigador en l'àrea del màrqueting, de manera que es responga a la necessitat social de comptar amb especialistes universitaris amb una sòlida formació en esta disciplina. D'entre els continguts del màster destaca, d'una banda, l'aposta per ensenyar a l'alumne com disenyar de principi a fi una investigació de mercats, abordant per a la part d'anàlisi de dades l'utilització de programes especialitzats com ara el SPSS, el EQS o el N-VIVO. D'altra banda, el màster tracta de familiaritzar l'alumnat amb la presa de decisions màrqueting, sobretot a nivell estratègic, per a la qual cosa desenvolupa l'ús d'un software específic en simulació estratègica en el qual interactuen els grups de treball integrats per alumnes de les diverses universitats sòcies.
Amb l'esperit de destacar la rellevància d'esta formació màrqueting en l'àmbit empresarial, s'ha presentat la conferència de clausura sota el títol "El posicionament de Viccarbe". Durant el seu desenvolupament, el ponent ha apuntat les principals línies d'actuació màrqueting en el seu negoci que l'han portat a rebre diversos premis i reconeixements nacionals i internacionals (Premi Príncep Felip a l'Excel·lència Empresarial, Red Dot Award alemany, Good Design Award del Chicago Design and Architecture Museum).
L'acte ha comptat també amb la presència de la degana de la Facultat d'Economia, Trinitat Casasús, qui ha dedicat paraules d'ànim a l'alumnat; amb el director del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats i amb la directora isquent del màster, qui ha presentat les noves directores per al proper curs 2009-2010.
El colofó de l'acte l'han posat els alumnes, els quals han mostrat un vídeo preparat per ells mateixos amb els millors moments viscuts durant els dos anys que ha cursat el màster.