Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Universitat de València

Desvelant les característiques del sistema de conducció cardíac per mitjà de tècniques de microscòpia confocal 3D

Investigadors del grup CoMMLab, a través d'una col·laboració amb el Prof. Frank Sachse de la Universitat d'Utah, han pogut analitzar i caracteritzar la microestructura del sistema de conducció cardíac. Per a això, un estudiant de tesi dirigit pel Dr. Rafael Sebastian es va desplaçar fins a les instal·lacions a Utah, i desenrotllament una metodologia per a adquirir informació 3D d'alta resolució per mitjà de microscopi confocal.

Estes dades van ser analitzats en 3D, i caracteritzats per a obtindre nova informació molt útil per a la construcció de models cardíacs del cor, que permeten la simulació realista del funcionament del cor. En el futur estos models permetran modelar patologies i tractaments per ordinador, i millorar l'efectivitat de les teràpies existents.

Autors:

Daniel Romero, Oscar Cambra, Frank Sachse, Rafael Sebastian

Més informació:

Data d'actualització: 9 de desembre de 2016.