Logo de la Universitat de València Logo Facultat de Física Logo del portal

El rànquing Best Global Universities situa la Facultat de Física com la tercera millor d’Espanya

• 13 de novembre de 2018
Image de la noticia

La Facultat de Física de la UV és la tercera d'entre les facultats física de l'Estat (per darrera de les facultats de les Universitats Autònoma de Madrid i de Barcelona) i la 135 del mon, ocupant el número 85 per nombre de publicacions en física i la posició 92 pel nombre cites.

La Universitat de València és la primera universitat valenciana, la cinquena d’Espanya i la 118 d’Europa, segons el rànquing Best Global Universities de la revista nord-americana U.S. News & World Report. Per matèries, a més a més d'en Física, la institució destaca en Ciències Agrícoles (primera espanyola i vint-i-dosena millor d’Europa), en Química (tercera estatal i entre les 200 de les millors del mon)  i en Economia i Negocis (quarta d’Espanya).

El rànquing Best Global Universities analitza 1.250 universitats de més de 60 països, a través de 13 indicadors: 9 bibliomètrics, que suposen el 65% del pes total, 2 de reputació amb el 25%, i 2 d’excel·lència (10% de la valoració). La revista elabora aquesta classificació per a donar resposta a la creixent demanda d’estudiantat nord-americà que es planteja matricular-se en universitats de fora del país.

Els indicadors en què destaca la UV són el de reputació regional de la investigació (posició 142 global), cites totals (212), i en l’indicador de publicacions i articles entre el 1% més citat, on ha avançat fins a la posició mundial 225.

Per matèries, la Universitat de València també destaca en Medicina Clínica (quarta posició a Espanya) i ha avançat en Biologia i Bioquímica fins al sisè lloc espanyol. En Biologia Molecular i Genètica, i en Medi Ambient i Ecologia, àrees no valorades el 2017, la institució acadèmica també se situa en el sisè lloc espanyol.

El Best Global Universities està encapçalat a escala global per la Universitat de Harvard, l’Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT) i la Universitat de Stanford. En l’àmbit europeu al capdavant hi ha la Universitat d’Òxford, la de Cambridge i l’Imperial College London. A Espanya, les úniques institucions d’ensenyament superior que superen la Universitat de València són la de Barcelona, la Pompeu Fabra, l’Autònoma de Barcelona i l’Autònoma de Madrid. A escala mundial, la Universitat de València es troba en la posició 264.

Metodologia i més informació: