Logo de la Universitat de València Logo Institut Interuniversitari López Piñero Logo del portal

Seminari: "Cultura científica en la formación del profesorado. Una aproximación a modelos intersubjetivos"

  • 11 d’octubre de 2024
Image de la noticia

Dijous 17 d’octubre a les 16:30 hores, Saló d’actes, Palau Cerveró

Ponent: Francisco Pérez Rodríguez (Universitat de Talca, Xile)

Presentació a càrrec de: Javier Gómez Ferri

Streaming: https://links.uv.es/iilp/seminaris

 

En aquest seminari es mostraran els avanços de la Tesi Doctoral“Cultura científica en la formación inicial docente en ciencias. Aproximación a modelos intersubjetivos”. Investigació que desenvolupa Francisco Pérez Rodríguez en el Doctorat en Ciències Humanes en la Universitat de Talca, Xile. Investigació que apunta a donar una aproximació als elements conceptuals que componen als models de cultura científica que es configuren en programes de formació docent en ciències. En aquest treball, que té com a context a tres regions del centre-sud de Xile s'aplica la Teoria Fonamentada Constructivista per a alçar dades sobre elements representacionals i valoratius. Els avanços en les troballes apunten a la coexistència de narratives emergents i tradicionals que desvelen tensions epistèmiques i no epistèmiques. En aquest seminari s'exposarà com la investigació s'avança en la representació d'un model singular de cultura científica caracteritzat com a deficitari, vertical i paradoxal.

BIO

Francisco Pérez Rodríguez. Professor de Química i Màster en Educació Universitària per la Universitat Pedagògica Experimental Llibertador. Actualment és candidat a Doctor en Ciències Humanes per la Universitat de Talca. Becari del Programa Doctorat Nacional de l'Agència Nacional de Recerca i desenvolupament (ANID) de Xile. Professor Agregat en la Facultat d'Educació i Facultat de Ciències de la Salut de la Universitat de Carabobo, Veneçuela. Professor Agregat del Departament de Química de la Universitat Pedagògica Experimental Llibertador. Professor Contractat en la Facultat d'Educació de la Universitat Catòlica de la Santíssima Concepción, Xile. Col·laborador en el Programa d'Investigació i Innovació Escolar Explora Maule, dependència del Ministeri de Ciència i Tecnologia de Xile. Actualment, la seua producció intel·lectual inclou temes com la cultura científica, ensenyament de les ciències, formació didàctica del professorat, alfabetització científica i la identitat del docent de ciències.