Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari d'Investigació de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (IRTIC) Logo del portal

Estudiants de quart curs del grau d'Enginyeria Multimèdia emprenen el vol amb el seu nou simulador

  • 26 de setembre de 2025
Estudiants de quart curs del grau d'Enginyeria Multimèdia dissenyen el seu simulador de vol

L'inici del curs sempre ve acompanyat d'oportunitats per a aprendre noves matèries que responguen als interessos dels i les estudiants. El grup format per Miguel, Noé, Marc, Pascual i Alejandro va poder satisfer les seues inquietuds l'any passat, com ho farà el nou alumnat durant el present, en dur a terme un simulador de vol com a treball final de l'assignatura de Desenvolupament de Videojocs de quart curs del grau d'Enginyeria Multimèdia de la Universitat de València (UV), matèria impartida pel professor i investigador de l’IRTIC Manuel Pérez.

Els estudiants van dissenyar el programa, que permet alternar el seu ús amb l'Ala Delta realitzat pel grup ARTEC de l'institut d'investigació i que durant anys ha ocupat la mateixa aula de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de la UV.

El simulador de vol, tant el que pot apreciar-se a simple vista com el codi del programa que s'encarrega de sostindre'l, va ser fruit del treball dels alumnes, i cada un es va concentrar en un aspecte concret del simulador per a desenvolupar-lo de la manera més eficaç possible.

En aquest sentit, Miguel Cuevas es va centrar en les físiques de vol i les seues diferents mecàniques, mentre que Noé Fernández es va ocupar d'implementar la funció de guardat de partida, així com de l'aspecte que presenten elements com l'oceà i els núvols.

Per a dissenyar l'avió, Marc Guerrero va separar per parts el model real en el qual es va basar i va aprofundir a l'interior de la cabina per a dotar-la de l’autenticitat més gran possible. El terreny que apareix en pantalla, el sistema de partícules emprat o el moviment de la càmera són elements en els quals també es va enfocar.

Pascual Barrera es va encarregar que totes aquestes mecàniques i, en definitiva, diferents peces que conformen el simulador funcionen conjuntament. Alejandro Medina, que a més va ser estudiant SICUE durant el curs, va treballar en la interfície d'usuari, és a dir, l'espai en el qual l'usuari opera amb la màquina.

El professor Manuel Pérez ha destacat que aquests projectes constitueixen una oportunitat per a l'alumnat que permet integrar i aplicar de manera pràctica els coneixements adquirits al llarg del grau en Multimèdia, abastant disciplines que van des dels Gràfics per computador, Animació i Simulació fins a l'Enginyeria del programari. Així mateix, ha subratllat que fomenten competències transversals com la planificació col·laborativa, la resolució conjunta de problemes i la gestió eficient del treball en equip.

Imatges: