Es pretén dissenyar un sistema que millori l'eficàcia dels actuals incorporant procediments de prognosi i d'ajuda a la presa de decisions a fi d'incrementar els nivells de seguretat i reduir els riscos d'accidents.
El projecte abasta des de l'anàlisi dels factors clau , l'anàlisi de l'arquitectura òptima per a la instal · lació de sistemes , el disseny i construcció dels mòduls intel·ligents , fins a l'execució d'una prova pilot per avaluar l'eficàcia del sistema, per a això compte amb el suport de la DGT .
L'objectiu del projecte és estudiar i definir un conjunt de mesures i procediments per optimitzar l'eficàcia del conjunt detectors - actuadors , format per les estacions meteorològiques i els sistemes d'advertència als conductors , en la prevenció d'accidents de trànsit l'origen es troba en els factors meteorològics . Al seu torn es defineixen quatre subobjectius :
- Estudiar en profunditat la influència dels factors meteorològics en conjunció amb les condicions de trànsit i les característiques de les vies sobre l'accidentalitat .
- Produir una guia de recomanacions per a la instal · lació d'aquests sistemes meteorològics en zones de risc que optimitzi els recursos disponibles .
- Dissenyar un sistema de gestió intel · ligent que millori els sistemes actuals . Incorporant un mòdul per a la prognosi de situacions meteorològiques de risc i un altre per a l'ajuda a la presa de decisions .
- Dissenyar un sistema de difusió de missatges d'alerta infraestructura - vehicle RDS - TMC mitjançant la transmissió de missatges RDS - TMC localitzats a la zona problemàtica .
- Executar una prova pilot on s'avaluï l'eficàcia del sistema proposat i es comprovi el funcionament del prototip de sistemes de difusió d'informació basat en RDS - TMC . Aquesta prova vindria recolzada per la Direcció General de Trànsit .
Ministerio de Fomento - CEDEX