Logo UVUniversitat d'Alacantweb propia Logo del portal

Cinema als Campus: Projecció del documental ‘Dorothea i el Myotragus’ (AJORNADA)

  • April 8th, 2025
Cinema als Campus: Projecció del documental ‘Dorothea i el Myotragus’ (AJORNADA)

El pròxim 29 d'abril, a la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna, dins del cicle ‘Dones en la Ciència que inspiren’, es projectarà el documental ‘Dorothea i el Myotragus’ (Marta Hierro, Núria Abad, 2020).

Amb posterioritat a la projecció es realitzarà un col·loqui que comptarà amb la presència de Marta Hierro i Núria Abad, directores del documental, Mar Ferrer, Vicedegana de Qualitat i Innovació de la Facultat de Ciències Biològiques, Arianna Renau, professora del Departament de Botànica i Geologia i Ana Rosa Gómez, Transmitting Science.

El documental Dorothea i el Myotragus ens mostra una història fascinant, la de la científica britànica Dorothea Bate, que a principis del segle XX va ser a les illes Balears a la recerca de fòssils. En estes illes, va trobar els fòssils d’un animal, ja extint, similar a una cabra, encara que molt més xicotet; al qual anomene Myotragus. Esta paleontòloga, malgrat els prejuís i estereotips del seu temps, va tindre la valentia i determinació de dur a terme el que més li agradava, la Paleontologia i va lluitar fins a aconseguir-lo. El seu treball va ser tan important i reconegut que va situar a les Balears en el mapa de la Ciència.

Ara Núria Abad i Marta Hierro recuperen de l'oblit a esta dona que va posar a les Balears en el mapa científic internacional.

L'esdeveniment es realitzarà entre les 16.45 i les 19 hores i és d'entrada lliure fins a completar aforament.