Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Continguts i Formats Audiovisuals Logo del portal

Saps quina pel·lícula va ser la primera a color?

El cinema i les tècniques cinematogràfiques han evoluciont des que en el segle XIX es projectaren ja els primers films. Gaudir d'una pel·lícula ara en alta definició i a color és habitual, però haver estat pioner té un valor afegit. Saps quina va ser la primera pel·lícula a color? T'ho expliquem!

3 de de maig de 2017

Les primeres escenes que mostraren color a la història del cinema no ho van fer amb tota la gamma cromàtica. De fet, inicialment a principis del segle XX només el verd i el roig, que es barrejaven de manera additiva, donaven color a pel·lícules gràcies a un sistema inventat per George A. Smith. Però no va ser fins el 1916 quan el Technicolor va desenvolupar el sistema tricromàtic (verd, roig, blau) que va millorar en les següents dècades.

El primer film gravat completament a color va aconseguir el primer Oscar al millor curt d'animació i va aconseguir grans resultats econòmics per a Walt Disney

L'honor d'haver estat la primera pel·lícula filmada completament amb aquest sistema el té el curt d'animació de Walt Disney, Flowers and Trees, dirigit per Burt Gillet al 1932. El procés de producció d'aquest film va començar en blanc i negre, encara que ràpidament van decidir que l'obra era adecuada per provar la nova tècnica. Va ser tant l'èxit d'aquesta pel·lícula que va aconseguir el primer Oscar al millor curtmetratge d'animació. La innovació per la qual va apostar Walt Disney va ajudar a millorar els resultats econòmics de l'empresa, la qual cosa va permetre que es crearen grans obres de l'animació.

 

 

 

Per la seua banda, tres anys després es va projectar el que seria el primer llargmetratge a color, La fira de les vanitats (1935), de la mà de Rouben Mamoulian. No obstant, pareix que existeix una cinta molt anterior que és la considerada realment com la primera obra a color de la història del cinema. Rudimentàriament, els artífexs Edward Turner i el seu mecenes Frederick Marshall Lee van rodar les escenes en blanc i negre i posteriorment van introduir filtres verds, rojos i blaus. Ací pots veure el vídeo: