Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Especialització en Intervenció Logopèdica Logo del portal

  • Conéixer i valorar de forma crítica la terminologia i la metodologia pròpies de la investigació logopèdica.
  • Valorar de forma crítica les tècniques i els instruments d'avaluació i diagnòstic en Logopèdia, així com els procediments done-la intervenció logopèdica.
  • Poder elaborar noves qüestions i hipòtesi a partir dels resultats obtinguts.
  • Contrastar i discutir els resultats propis amb els obtinguts per altres estudis del mateix camp d'investigació.
  • Ser capaç de comunicar i transmetre amb claredat el mètode utilitzat i els resultats obtinguts.
  • Ser capaç de sintetitzar i destca l'aspectes ma importants del treball realitzat.
  • Descripció de l'estructura i funconamieto del centre on es desenvolupar les pràctiques i les funcions de cada un dels agents i servicis implicats en el proaixò terapútico.
  • Emitir juicio en fnción de criterios, de normas externas o de reflexiones personales. Dichos juicios puden apoyarse en información incompleta o limitada que incluya reflexiones sobre las resposablidades sociales y éticas vinculadas a la apliación de sus conocimientos y juicios.
  • Presentar públicament idees, procediments i informes logopèdics i d'assessorar a persones i organitzacions.
  • Dissenyar i implementar programes de rehabilitació adaptats a les característiques del pacient.
  • Adquirir conocimientos metodológicos científicos suficientes como para probar hipótesis que supongan un avance en el conocimiento en Logopedia tanto con grupos como en el ámbito clínico del caso único.
  • Relacionar els estudis cursats amb les actividads professionals.
  • Manejar nous instruments, tècniques i bases bibliogràfiques necessaris per a obtindre nova informació i la contínua actualització d'acord amb criteris internacionals d'excel·lència en el camp de la Logopèdia.
  • Ser capaç de seleccionar la informació de manera eficar per a aconseguixen un avanç en el coneixement logopèdic.
  • Manejar els instruments administratius associats a la gestió de centres sanitaris amb competències en l'àmbit de la Logopèdia.
  • Participar activament en associacions professionals amb implicacions en l'àmbit professional del logopeda, aportant iniciativa, valoracions i competències de treball autònom quant a la contínua actualització professional i científica del logopeda.
  • Conéixer els aspectes ètics i deontològics de la informació clínica entre els distints professionals d'un equip multidisciplinari en centres amb llocs de logopèdies i les implicacions del seu ús per al logopeda.
  • Conéixer els recursos humans amb què es compte en els centres sanitaris i el procediment d'intercanvi d'informació entre els seus components respectant els aspectes organitzatius.
  • Conéixer els diferents servicis, el funcionament i els aspectes administratius existents en centres d'actuació logopèdica amb equips multidisciplinaris.
  • Identificar pautes de detecció primerenca de trastorns de la comunicació en poblacions de xiquets i adults.
  • Planificar i difondre estratègies i programes de prevenció en poblacions d'alt risc.
  • Dissenyar i dur a terme els tractaments logopèdics individuals i col·lectius, establint objectius, etapes, activitats i procediments de millora amb els mètodes, tècniques i recursos avançats en pacients afligits de trastorns degeneratius i altres trastorns d'etiologia central.
  • Dissenyar i dur a terme els tractaments logopèdics individuals i col·lectius en poblacions amb trastorns del neurodesarrollo, establint objectius, etapes, activitats i procediments específics per a esta població valorant críticament els mètodes, tècniques i recursos, implementant noves metodologies avançades i adaptades a esta població.
  • Implementar els últims avanços en tractaments logopèdics individuals i col·lectius en poblacions de pacients amb alteracionesacústicas i de la veu en xiquets i adults, establint una valoració crítica i autònoma d'objectius, etapes, activitats i procediments de millora amb els mètodes, tècniques i recursos avançats per a esta població.
  • Formular pronòstics d'evolució en funció de les dades procedents dels diferents especialistes que integren l'equip multidisciplinari.
  • Integrar la informació procedent de diferents especialistes per a poder oferir un diagnòstic coherent del pacient.
  • Registrar, sintetitzar i interpretar les dades arreplegats a partir dels avanços tecnològics, integrant-los en el conjunt de la informació del pacient i comunicar-los de manera comprensible als diferents agents implicats en l'enfocament terapèutic.
  • Aplicar estratègies d'avaluació i rehabilitació des de principis d'igualtat.
  • Utilitzar estratègies de cooperació amb altres professionals: respecte, negociació, col·laboració.
  • Prevenir, detectar i desenvolupar mesures per superar les situacions de discriminació per raons de gènere en l'àmbit de l'actuació logopèdica.
  • Adoptar un compromiso ético con los derechos humanos, la igualdad de oportunidades y la no discriminación por razones de género, edad, creencias, discapacidad o por otras razones.
  • Promocionar la cultura de la pau, els valors democràtics i la sostenibilitat.
  • Ser capaç d'escriure amb claredat els objectius proposats i aconseguits en el treball.
  • Argumentar amb coherència i de manera crítica.
  • Aplicar el mètode científic.
  • Assumir les tasques implícites en l'avaluació i rehabilitació clínica tenint en compte els límits de la seua actuació i els drets i deures de terapeutes i pacients.
  • Desenvolupar una planificació completa de la rehabilitació de casos pràctics en Logopèdia, considerant el component ètic i els principis deontològics de l'exercici de la professió.
  • Detectar i aplicar les tècniques d'avaluació i intervenció logopèdiques apropiades en diferents patologies.
  • Adaptar els programes d'intervenció al context més pròxim del pacient respectant la diversitat cultural i lingüística.
  • Regular el seu propi aprenentatge, resoldre problemes, raonar críticament i adaptar-se a situacions noves.
  • Sàpien comunicar les seues conclusions (i els coneixements i raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clar i sense ambigüitats.
  • Saber elaborar normes de funcionament intern i definir objectius per a l'organització de membres de servicis, seccions, equips i/o unitats assistencials.
  • Dissenyar i assumir la unificació dels criteris d'actuació, que estaran basats en l'evidència científica i en els mitjans disponibles i suportats en guies i protocols de pràctica clínica i assistencial.
  • Participar activamente en proyectos que puedan beneficiar la salud y el bienestar de las personas en situaciones de salud y enfermedad, especialmente en el campo de la prevención de enfermedades, de la educación sanitaria, de la investigación y del intercambio de información con otros profesionales y con las autoridades sanitarias.
  • Previndre, detectar i desenvolupar mesures per a superar les situacions de discriminació per raons de gènere en l'àmbit de l'actuació logopèdica.
  • Analitzar, decidir, comunicar i executar accions terapeúticas en equips de treball interdisciplinari.
  • Elaborar informes justificats que suposen un avanç en el coneixement logopèdic.
  • Conéixer i valorar de forma crítica diferents aspectes de la investigació en l'àmbit de la Logopèdia.
  • Aplicar la metodologia científica a l'hora d'observar, registrar, i comprovar l'efectivitat i conseqüències dels plans d'intervenció per a fomentar l'avanç científic de la disciplina.
  • Assessorar en l'elaboració, execució de polítiques d'atenció i formació sobre temes relacionats amb la Logopèdia en els àmbits d'aplicació (escolar, assistencial i sanitari) .
  • Comprendre i valorar les produccions científiques que sustenten el desenrotllament professional de la Logopèdia.
  • Establir pronòstics d'evolució d'acord amb les característiques específiques del pacient.
  • Seleccionar criteris adequats per a avaluar l'efectivitat del tractament i les possibles modificacions.
  • Conéixer, seleccionar i complementar programes de rehabilitació.
  • Diseñar y llevar a cabo los tratamientos logopédicos individuales y colectivos, estableciendo objetivos, etapas, actividades y procedimientos de mejora con los métodos, técnicas y recursos avanzados.
  • Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.