Crèdits del títol: 60
Crèdits obligatoris: 45
Treball fi de màster: 7.5
Pràctiques externes 7.5
Codi titulació: 2119
Cursos: 1
Tipus d'ensenyament: Presencial
Branca de coneixement: CIÈNCIES DE LA SALUT
Web específica del màster: www.uv.es/master-logopedia
Places ofertes de nou ingrés: 25
Nombre mínim de crèdits de matrícula per estudiant: 36
Preu del crèdit per a estudiants estrangers no residents [curs 2025-26]: 70.68€
Preu del crèdit [curs 2024-25]:35.34€
Centre de gestió: Facultat de Psicologia
Llengües utilitzades al llarg del procés formatiu: Castellà i valencià
Universitats participants: Universitat de València
Comissió de Coordinació Acadèmica Amparo Ygual Fernández (Directora)
Miguel Armengot Canceller
Valeria Castillo Rey
Laura Dolz Serra
Antonio Ferrer Manchón
Vicente Rosell Clarí
Julia Aguilar Izquierdo (PTGAS)
Interès acadèmic, científic o professional: Les creixents demandes socials cap a la logopèdia no solament es reflecteixen en l’increment de llocs de treball, sinó a través d’altres indicadors. Entre aquests, cal destacar les llistes d’espera dels serveis hospitalaris de logopèdia, que avalen la insuficiència d’aquests tant en referència amb la seua distribució geogràfica com a l’alta taxa de demandants de serveis no atesos; les demandes en l’àmbit educatiu sobre la necessitat d’una major presència de personal de suport, entre els quals hi ha els logopedes; i les demandes de serveis nous d’altres col·lectius.
A més, l’envelliment de la població comporta una major demanda de professionals de la logopèdia per treballar en l’àmbit de les malalties degeneratives, als centres geriàtrics i en altres institucions per rehabilitar el llenguatge de persones grans. Els professionals de la logopèdia també s’estan incorporant en altres àmbits professionals com a resultat de la demanda social: des dels professionals de la veu (cantants, periodistes, professors), fins als serveis de rehabilitació com a conseqüència d’accidents, més enllà d’àmbits tradicionals com els trastorns del desenvolupament o l’aprenentatge del llenguatge en la infància. Finalment, és creixent l’exercici de la logopèdia en grups de població amb necessitats especials molt variades: persones amb síndrome de Down, paràlisi cerebral, trastorns d’espectre autista, esclerosi múltiple, esclerosi lateral amiotròfica, etc.