Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Especialització en Intervenció Logopèdica Logo del portal

Tabla de personas
Foto Nom i cognoms Adreça + info Biografia
CLIMENT CALDUCH, LEONOR

CLIMENT CALDUCH, LEONOR

PDI-Associat/Da Assistencial Ciencies Salut
DOLZ SERRA, LAURA

DOLZ SERRA, LAURA

PDI-Titular d'UniversitatSecretari/a de Departament

(9639) 83499

laura.dolz@uv.es

DOMINGO BENITO, CARLOS JOSE

DOMINGO BENITO, CARLOS JOSE

PDI-Associat/Da Assistencial Ciencies Salut
FERNANDEZ RODRIGUEZ, CONRADO ANTONIO

FERNANDEZ RODRIGUEZ, CONRADO ANTONIO

PDI-Associat/Da Universitari/A
FERRER MANCHON, ANTONIO M.

FERRER MANCHON, ANTONIO M.

PDI-Titular d'UniversitatDega/Degana / Director/a Ets

ERI Investigación en Lectura Facultat de Psicologia i Logopèdia Despacho de Decanato Avda. Blasco Ibáñez, 21 46010 Valencia

64469

antonio.ferrer@uv.es

Biografia
 

Antonio Ferrer s’incorpora a la Universitat de València l’any 1992 amb una beca d’investigació al Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació, on ha desenvolupat la seua trajectòria. La seua activitat investigadora se centra en dos àmbits: la intersecció entre tecnologia, educació i discapacitat, juntament amb la creació d’instruments d’avaluació psicolingüística.

Entre 1995 i 2003, dins de la Unitat d’Investigació Accés, va participar en projectes finançats pel Fons Social Europeu que impulsaren el servei d’atenció a estudiants amb discapacitat a la UV i l’elaboració de materials d’adaptació per a l’avaluació psicoeducativa i la millora de la comprensió lectora en persones amb sordesa profunda prelocutiva. L’any 2009 s’incorporà al grup d’investigació Psicotext, especialitzat en estudis sobre la lectura, col·laborant en projectes que donaren lloc a dos tutors intel·ligents per a l’entrenament en comprensió lectora. Posteriorment, amb la creació de l’ERI Lectura, s’afegí al grup Atypical, centrat en el desenvolupament del llenguatge i de la lectura en poblacions clíniques (fonamentalment discapacitat intel·lectual, sordesa i TEA).

La seua docència s’ha vinculat principalment als trastorns del neurodesenvolupament, les necessitats educatives especials i la logopèdia, amb experiència en la formació de magisteri, psicologia i logopèdia. Participa en l’àmbit de postgrau als màsters universitaris en educació especial i en especialització en intervenció logopèdica. Inicià la seua carrera docent en 1995 com a professor ajudant d’escola universitària i en l’any 2000 obtingué la plaça de professor titular d’universitat.

En l’àmbit de la gestió, ha sigut director de la secció departamental de psicologia evolutiva i de l’educació a l’Escola Universitària de Magisteri Ausiàs March, secretari del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació, vicedegà d’estudis de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat de València i degà d’aquesta des de març de 2021. Des de maig de 2023 és president de la Conferència de Deganes i Degans de Psicologia de les Universitats Espanyoles.

HERRERO ARAMBUL, RICARD

HERRERO ARAMBUL, RICARD

PDI-Ajudant Doctor/ACoordinador/a Curs

Fac. de Filologia, Traducció i Comunicació Dept. de Filologia Catalana Av. de Blasco Ibáñez, 32 7é pis, despatx 13 46010 València

963531086

ricard.herrero@uv.es

Biografia
 

Ricard Herrero Aràmbul, llicenciat en Filologia Catalana, diplomat en Logopèdia i doctor en Filologia per la Universitat de València, amb la tesi doctoral «Variació i estabilitat en el sistema vocàlic valencià: anàlisi acústica de l’harmonia vocàlica», dirigida pel professor Jesús Jiménez Martínez. La seua recerca se centra en l’estudi de la fonètica i la fonologia del català, l’ortologia i les aplicacions de la fonètica a l’anàlisi dels trastorns de la parla i de la veu. Ha participat en diversos projectes d’investigació finançats per l’Agència Estatal d’Investigació (AIE, MICIU), dirigits per Maria-Rosa Lloret (UB), Clàudia Pons (UB) i Violeta Martínez-Paricio, i emmarcats en el Grup d'Estudi de la Variació Dialectal (GEVaD). Forma part del grup d’Investigació de la Universitat de València Variació, canvi lingüístic i ús (Vacàlic+; GIUV2013-137), dirigit per Jesús Jiménez, i de l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana. Des de setembre de 2022 treballa com a professor ajudant doctor en la Universitat de València, primer en el departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i, des de setembre de 2023, en el departament de Filologia Catalana. 

LLUCH LOPEZ, MARIA JESUS

LLUCH LOPEZ, MARIA JESUS

PDI-Associat/Da Assistencial Ciencies Salut
ROSELL CLARI, VICENTE JOSE

ROSELL CLARI, VICENTE JOSE

PDI-Titular d'UniversitatResponsables de Gestio AcademicaCoordinador/a Titulacio de Grau
VERGARA MARTINEZ, MARTA

VERGARA MARTINEZ, MARTA

PDI-Titular d'Universitat

Facultad de Psicología, Universitat de València Avda Blasco Ibáñez 21 - 46010 València Despacho F118, planta 1 tel: (+34) 9639 83443

marta.vergara@uv.es

Biografia
 

Dr. Marta Vergara-Martínez va obtenir el títol de llicenciatura, grau en Psicologia (Psicologia Experimental i la Ciència Cognitiva) de la Universitat Complutense de Madrid i el seu Doctorat en Neurociència Cognitiva de la Universitat de La Laguna. Actualment és Professor Associat del Departament de Psicologia Evolutiva de la Universitat de València, on va arribar l'any 2011.

Marta és la directora actual de l'Estructura de Recerca Interdisciplinar ERI-LECTURA

L'ERI-LECTURA reuneix diferents línies de recerca en COMPRENSIÓ LECTORA, entre d'altres (aprenentatge, trastorns, literatura, contextos digitals, neurociència de la lectura, etc.)

Anteriorment, va passar 4 anys com a investigador postdoctoral Investigador (dos anys com a investigador postdoctoral Fulbright) a la Universitat de Califòrnia, Davis, on va dur a terme la recerca en Psicolingüística I Psicofisiologia (EEG ERP i estudis) sota la supervisió del Prof. Tamara Y. Swaab. Marta experiència és en Psicolingüística, Tècniques de Neuroimatge –principalment l'enregistrament i l'anàlisi de l'EEG i Erp en combinació amb comportament mètodes i els Moviments Oculars tècnica - , de la lectura d'adquisició i visual paraula de reconeixement. Marta les línies de recerca actuals inclouen una sèrie de temes relacionats amb: 1) psicolingüística: disentangling percepció vs. lèxica efectes en les primeres etapes de visual paraula de reconeixement; disentangling l'impacte de la diversitat contextual vs raw freqüència variables en l'aprenentatge de nou vocabulari; la connexió de paràmetres de models computacionals de Decisió Lèxica de la seva electrofisiològiques correlaciona; 2) la comprensió de la Lectura en poblacions especials: ortogràfics i fonètics codificació durant les etapes inicials de la paraula lectura sords lectors (SCIENTIFIC REPORTS-NATURE); comprensió de llenguatge figuratiu a lectors joves amb TEA. Finalment, en col·laboració amb alguns companys del Departament de Psicologia del Desenvolupament, estem duent a terme la recerca a disentangle els efectes positius de paper vs digital a la lectura, com es mostra en un document recent d'aquest equip (Delgado, P., Vargas, C., Ackerman, R., Salmerón, L., & Ibáñez, A. B. (2018). "No llençar la teva llibres impresos: Un meta-anàlisi sobre els efectes de la lectura dels mitjans de comunicació en la comprensió de la lectura". Recerca Educativa De Revisió, 25, 23-38). NEUROPAPEL-BBVA