La Universitat de València va crear per acord del Consell de Govern de 28 d'octubre de 2003, el Departament de Comercialització i Investigació de Mercats adscrit a la Facultat d’Economia.
Està format per 52 professors i professores, 27 a temps complet i 25 a temps parcial, i 7 membres del personal d'administració i serveis compartits amb el Departament de Direcció d'Empreses Juan José Renau.
Del seu professorat, 30 posseeixen el títol de doctor i es distribueixen per les següents categories:
- Catedràtics d'Universitat: 6
- Titulars d'Universitat: 10
- Catedràtica d'Escola Universitària: 1
- Titular d'Escola Universitària: 1
- Contractat Doctor: 1
- Ajudants Doctors: 8
- Associats: 25
Docència
La seua docència es concentra en diverses titulacions de l'àrea empresarial. A nivell de postgrau coordina les següents titulacions:
- Màster en Màrqueting i Investigació de Mercats.
- International Master in Business Administration (Marketing specialization).
- Doctorat en Màrqueting.
Participa en els màsters: Direcció i Planificació del Turisme, Gestió de les Arts, Comerç Internacional, Sistemes i Serveis de la Societat de la Informació, Gestió de la Qualitat, Economia Social i en el Work, Organizational and Personnel Psychology.
Línies d'Investigació
Les seues línies d'investigació se centren en:
- Canals de distribució
- Comportament del consumidor
- Màrqueting de serveis
- Màrqueting estratègic
- Màrqueting internacional
- Màrqueting turístic
- Noves tecnologies en màrqueting
- Producte, marca i preu
- Publicitat i promoció integrada
- Vendes
Les seues investigacions es difonen en publicacions periòdiques nacionals i internacionals, congressos i seminaris nacionals com els de ACEDE, AEDEM, Aedemo i Trobades de Professors de Màrqueting, entre d'altres, i a nivell internacional en els de la Academy of Marketing Science i la European Marketing Academy, entre d'altres.