Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Política, Gestió i Direcció en Organitzacions Educatives Logo del portal

Flipboard: com crear la teua propia revista online

Flipboard és una aplicación que et permet crear la teua propia revista onlines a través de contingut escrit que trobes per la web

2 de de juny de 2016

Flipboard és una aplicación que et permet crear la teua propia revista onlines a través de contingut escrit que trobes per la web. El procés és el següent:

Primer, cal crear-se un compte  en Flipboard. Al principi, Flipboard era una aplicación per a mòvils i tablets exclusivament, però, recentment, s’ha estrenat la seua versió online, la qual cosa permet als seus usuaris treballar amb ella com si d’una web es tratara.

Després hi ha que seleccionar els mitjans o temes que t’interessen. Am Flipboard, l’usuari pot cercar entre els diferents mitjans de comunicación o blogs que hi ha a la web, i anar seleccionant què informacions volen afegir en el seu espai. Si li agraden els cotxes, pot afegir articles que parlen de cotxes, o d’esports, o de música, etc.

I axina fins crear la seua propia revista personalitzada. La selección d’articles e informacions especifiques permet a l’usuari, no sols crear un espai amb contingut que l’interese especialmente, sinó que pot obrir-la al públic de manera que qualsevol persona interesada por llegar la seua recopilació d’articles com si d´una revista es tractara.

Flipboard és una de les aplicacions que poden tenir un ús interesant en el camp de l’educació. En un món on cada vegada és més necessari utilizar les ferramentes tecnològiques en el nostre dia a dia, aplicacions como Flipboard presenten als docents una nova manera d’educar als xiquets i xiquetes.

Els docents poden ficar Flipboard a l’abast dels seus alumnes i permetre’ls l’oportunitat de crear les seues pròpies revistes. Per descomptat, els alumnes haurien de seleccionar el contingut baix uns paràmetres preestablits pel professor o professora, però el procés de selección seria autònom. Es pot enfocar cap a la ciencia, o cap a la cultura, o cap a la política, depenent de les exigències de la matèria. D’aquesta manera, els alumnes es sentirien part del procés educatiu, i podrien aprendre de manera més personalitzada.

De la mateixa manera, en lloc de deixar que els alumnes fabriquen  les seues pròpies  revistes, els docents poden crear una revista específica per a clase, la qual cosa permetria als alumnes informar-se de manera autónoma dels temes que més interesen als docents dins del context de la matèria. A més a més, aquest procés també pot potenciar la interactivitat entre alumnes i professors, aconseguint així que l’aula no siga un lloc en el que la información i la comunicación són d’un únic sentit.

Si t’interessa conèixer millor cómo funciona Flipboard, la Revista Educación 3.0 ha recopilat alguns consells sobre el seu ús.